.

2013. május 25., szombat

Pho Ga, a vietnámi leves

Azt már észrevehettétek, hogy nem én vagyok az ilyen ínyenc a családban, hanem a párom. Mindig meglát valami különleges ételt, aztán persze ki kell próbálni.
Egy hete minden nap csak a világ legfinomabb leveséről hallok, mert a Pho-t annak tartják a saját országában. Eredetileg marhahúsból készítik, de a csirkéből is fogyasztják . Mi is ebből próbáltuk ki. Milyen lehet?  Különleges, több fűszerezésű, amihez mi nem nagyon vagyunk hozzászokva, így csak egy liter alaplevesből készítettem.
Megvallom, utolsó fázisában, amikor már belecsavartam a citromlevet, tele volt a tálam zöldekkel meg rizstésztával, belekóstoltam. Hmmm, nagyon finom!
A vietnámiak ezt eszik reggelire, ebédre, még vacsorára is. Sajnáltam, hogy nem készítettem többet, de majd következőben egy nagy fazékkal készítek az biztos:-).


3 személyre:
1 l húsleves
3 drb csillagánizs
3 szegfűszeg
1/2 kk szemes bors
3 cm -es friss gyömbér hosszában félbevágva
1/2 fej vöröshagyma
3 ek halszósz
1 ek cukor
10 dkg rizstészta

Tetejére:
koriander zöld, chili, újhagyma zöldje, halszósz, lime( nálam citrom)

Főztem egy nagy adag húslevest csirkéből, zöldségekből, ebből töltöttem külön 1 litert.
Az ánizst, szegfűszeget, szemes borsot egy száraz serpenyőben illatosra pirítottam, a levesbe tettem a halszósszal és cukorral együtt.
A gyömbért és a vöröshagymát ugyanabban a serpenyőben feketére sütöttem, majd a leveshez adtam. 15 percig lassú tűzön gyöngyözve főztem, ez idő alatt a leves átvette a fűszerek aromáját, majd leszűrtem.
A rizstésztát 2 percet főztem, csirkehús darabokkal együtt a levesbe pakoltam, tetejére sok zöldet szórtam, citromlevet csavartam bele és chilivel meghintettem.
Próbáljátok ki, nagyon jó!

Erre a csirkés variánsra a receptet Chili & Vanília blogján találtuk.


12 megjegyzés:

  1. Azt elhiszem, hogy ízlett, mert ez valami mennyeien néz ki!

    VálaszTörlés
  2. Milyen igaz a mondás, hogy a puding próbája az evés. Én is voltam már úgy étellel, hogy meg sem akartam kóstolni, a végén meg nem bírtam leszokni róla. Nagyon guszta a leveske, minden földi megtalálható benne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igaz bizony! Nem vagyunk ezekhez az ízekhez szokva, ezért tartunk tőle. Érdekes módon, a gyermekeknek is ízlett:-)
      Köszönöm.

      Törlés
  3. Nagyon különleges levest készítettél! Szívesen megkóstolnám , sok különleges fűszer van benne biztos finom!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó hangzik, egy próbát nálam is megér!:))

    VálaszTörlés
  5. Isteni finom lehet! Hol lehet venni halszószt?

    VálaszTörlés
  6. Én is a halszószra akartam rákérdezni, hogy pontosan mit takar az elnevezés? Guszta nagyon, kipróbálnám! :)

    VálaszTörlés
  7. A halszósz az ázsiai konyha egyik alapvető ízesítője. Én a Lidl-ben vettem, kis üvegben árusítják. A fenti fotón látszik valami belőle. Nagyobb bevásárló központokban biztosan van.
    Mondjam azt, hogy erjesztett halból készítik? Szaglásztam én is mielőtt az ételbe tettem, nincs rossz szaga:-) nem vagyunk hozzászokva.

    VálaszTörlés