.

2014. január 3., péntek

Vöröslencse leves füstölt kolbásszal


Az volt a tervem, hogy az új évet ezzel a vöröslencse levessel fogjuk kezdeni. Megfőztem már szilveszter délelőttjén, gondoltam megkóstoljuk, marad bőven még. Olyan sikere volt, hogy többszöri repeta után az új évre alig maradt:)


Hozzávalók:
20 dkg vöröslencse, 15 dkg füstölt kolbász, 2 répa, 2 db krumpli, 1 vöröshagyma, 2 cikk fokhagyma, 1 teáskanál füstölt pirospaprika, olaj, só, bors.

Elkészítése:
 A kolbászt felkarikázzuk, a zöldségeket megtisztítjuk és apróra vágjuk. Kevés olajon a hagymát megfuttatjuk,hozzáadjuk a kolbászt és néhány percig kavargatva sütögetjük. Belepréseljük a  fokhagymát, megszórjuk pirospaprikával,  hozzáadjuk a répát, a krumplit, a lencsét. Vízzel feltöltjük, ízesítjük sóval, borssal és készre főzzük.

14 megjegyzés:

  1. Ez tetszik! No bezzeg, ha ott lettem volna Nálatok, tuti új adagot kell főzni elsejére! ;)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, én főzeléknek készítettem ! BÚÉK!

    VálaszTörlés
  3. De azért biztos hatásos lesz, s sok pénzt hoz erre az évre:-)
    Én csak főzeléket szoktam lencséből készíteni, de a recepted alapján fogok levest is főzni. Hmmm, de fincsi lesz:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad legyen Gerdi! :)
      Próbáld ki levesnek is, ízleni fog meglátod:)

      Törlés
  4. Nem is csoda, hogy gyorsan fogyott, nagyon guszta, igazán finom lehetett! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon étvágygerjesztő:) Nálunk gyakran készül vöröslencse, sőt már leginkább az, mert nem kell áztatni:)

    VálaszTörlés
  6. Igazán guszta lett! Elhiszem, hogy gyorsan elfogyott :)

    VálaszTörlés