.

2014. június 22., vasárnap

Krémsajtos, almás cukkinitorta

   Már sütöttem kenyeret cukkinivel, nagyon finom volt. Most sütemény tésztájába reszeltem bele, nem csalódtam. A krémsajtos habbal igazán ízletes volt.


Hozzávalók a tésztához: 15 dkg liszt, 15 dkg vaj, 15 dkg cukor, 15 dkg alma, 20 dkg cukkini, 10 dkg őrölt mogyoró, 3 tojás, 1 tasak vaníliás cukor, 0,5 tasak sütőpor, 1 teáskanál fahéj, 1 csipet só; a krémhez: 25 dkg mascarpone (krémsajt), 2 dl tejszín, 2 evőkanál porcukor, 2 tasak Bourbon vaníliás cukor; a díszítéshez: 0,5 alma,1 dl víz, 2 evőkanál citromlé, menta, 1 teáskanál fahéj

Elkészítése: 

   A puha vajat a cukorral, a vaníliás cukorral, sóval kikavarjuk.
    A lisztet a mogyoróval, a sütőporral, a fahéjjal elkavarjuk.
    Az almákat meghámozzuk, a cukkinit megmossuk, lereszeljük, levüket kicsavarjuk.   A cukros vajhoz kavarjuk egyenként a tojásokat, a lisztkeveréket, a kicsavart almát és cukkinit.
    23 cm-es tortaformába sütőpapírt teszünk. A kikavart tésztát belesimítjuk és 180 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt megsütjük.
   A tejszínt a cukrokkal habbá verjük, majd belekavarjuk a krémsajtot.
   A díszítéshez az almát cikkekre vágjuk, a víz és citromlé hozzáadásával néhány perc alatt megpároljuk.
 A kihűlt lapot tálra tesszük, hullámosra simítjuk rajta a habot, majd fahéjjal, almacikkekkel, mentalevéllel, díszítjük.

2 megjegyzés:

  1. Fenomenális ! :) még soha nem készítettem cukkinis süteményt de biztos vagyok benne hogy kipróbálom :)

    VálaszTörlés