.

2013. május 1., szerda

Trappista sajt-házilag

A házi krémsajtos receptünkhöz hagyott többek közt egy kedves hölgy is hozzászólást a FB-on, hogy Ő így szokta a Trappista sajtot készíteni, csak tejet tesz hozzá. Kérdeztem is a pontos receptet, a hölgy meg írta is, én pedig azon nyomban el is készítettem.
A sajt reszelhető, szeletelhető és nagyon finom. 
A lenti a adagból 38 dkg lett.
Köszönjük a receptet Margó!

50 dkg tehéntúró
1 l zsíros tej( nálam házi)
6 dkg vaj
1 tojás
1 mk szódabikarbóna
1  púpozott kk só

A túrót a tejjel odatettem főni, összeforraltam, majd leszűrtem egy sűrű szitán.
A masszát egy lábosba tettem, hozzáadtam a vajat, a tojást, a szódabikarbónát és a sót. Állandó keveréssel 10 percig főztem, amíg nyúlóssá, csomómentessé vált.
Egy műanyag tálacskába töltöttem és hagytam kihűlni. Kiborítottam, a kamrában száradt másnapig.

Margó tanácsolta, hogy bármilyen fűszerrel ízesíthetem, most csak natúr változata készült próbából. Az egész családnak ízlett, ami nálunk nagy szó:-)
A lányom reszelt melegszendvics tetejére is, tökéletesen ráolvadt. Bármilyen formában működik. Próbáljátok ki Ti is! 

125 megjegyzés:

  1. Ha kiszámolom az árát, nem tűnik nagyon olcsónak, de cserébe legalább igazi sajt lesz belőle, nem valami növényi vacak. Szóval mindenképpen kipróbálós...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen ,én is ezt száámoltam..árban 700gr-osat kapunk ennyiért,de szerintem a házisajt megér egy próbát.tudod mi van benne :-)

      Törlés
    2. Ha házitejből készítünk túrót hozzá szerintem olcsóbb az elkészítése.Én ma kpŕóbálom.

      Törlés
  2. Számoltam én is. A romániai árakat nézve, nagyjából ugyanott van mint az üzleti. A különbség az, hogy tudod mit eszel, ahogy mondod:-)

    VálaszTörlés
  3. Guszta, valóban olyan a recepted mint az enyém. Gondolom valami zöldfűszerrel is finom lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos finom úgy is, kifogom próbálni. Igen, egy a receptünk:-)

      Törlés
  4. Ha árban ott is van a boltinál, de legalább tudjuk, hogy mit eszünk!!!Okvetlen kipróbálom, tetszik nagyon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt vallom én is Böbe! Ha megtehetjük, készítsük magunk:-)

      Törlés
  5. Nagyon guszta lett! El fogom készíteni! ;)

    VálaszTörlés
  6. Szia :)

    én is igy készítem már régóta, fokhagymával, bazsalikommal, snidlinggel, dióval, chilivel is fűszereztem már. Nagyon finom, és készítés után már két órával fogyasztható is :)
    http://valtsonmost.hu/receptverseny/87
    itt a fotó róla :)

    A megmaradt savó kiválóan használható kenyérsütéshez, főzelékekhez vagy akár leveshez is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen, megnéztem, nagyon jó! A következő ízesítve készül:-)
      A savót péksütikhez szoktam használni, szeretem inni is:-)

      Törlés
  7. Izgalmasan hangzik és jól néz ki! Tutira kipróbálom ... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hamar elkészíthető és finom is:-) próbáld ki!

      Törlés
  8. kecsketúróból+tejből is ellehet készíteni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Természetesen! Kecskesajtot kapsz belőle.
      Más blogokon is néztem, mindenhol fehér a sajt, nálam nagyon szép sárga volt. Házi tojást használtam:-)

      Törlés
    2. Az en receptem is igy van, cska tojas helyett en 2-3 kanal jo suru hazi tejfolt hasznalok, igy meg zsirosabb es igazi sarga szinu a sajt, az ize fenomenalis!

      Törlés
    3. Köszönöm, teszek egy próbát így tejföllel is!

      Törlés
  9. Csak ámulok és bámulok hogy mennyire ügyes vagy! :) Igazán nagyon guszta sajtot készítettél!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hamar megvan csak neki kell fogni:-) Ne ki beszél az ügyességről!:-)

      Törlés
  10. Még nézni is jó,Hát még enni.

    VálaszTörlés
  11. Itt a környékünkön a bolti sajtok olyan rettenetesen rosszak, hogy én már inkább nem is veszek. Mindegyiknek egyforma műanyag íze van, állagra, meg mint a gumi.Köszi, hogy közkinccsé tetted a receptet, a hétvégén ki is próbálom. Nagyon könnyűnek tűnik az elkészítése.

    VálaszTörlés
  12. Szuper recept, de nekem már a házi túró készítése is egy vagyonba kerül itt, csak ez tart vissza az elkészítésétől, de azért egy próbát fogok tenni, mert nagyon kíváncsi vagyok, imádjuk a sajtokat:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Norvégiában biztos jobbak a sajtok, mint nálunk. Itt megéri készíteni, mert árban ott van, mint az üzleti középkategóriájú sajtok és ebben legalább tudod mi van. Persze a külföldről hozottak finomak, ízesek, csak az áruk csillagászati.

      Törlés
  13. Nagy sajt rajongók vagyunk, de még sosem készítettem így házilag. Mindenképp, sort kerítek rá:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor itt az ideje egy próbát tenni Juditka!:-)

      Törlés
  14. EZ nagyon jónak tűnik, mindenképpen kipróbálom. És egyetértek, legalább tudjuk, mit eszünk. Köszi Hajni :-)

    VálaszTörlés
  15. Kipróbálós, nagyon tetszik:) Bár azt hiszem mi nem panaszkodhatunk azért lehet jó sajtot is venni felénk:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van sokféle itt is, de olyan jó így házilag elkészíteni! Milyen jó lett volna gyerekkorunkban, ha a szüleink tudtak volna sajtokat készíteni, igazi kincs volt akkoriban, ha hozzájutottunk egy kis száraz sajthoz. Én valahogy úgy vagyok, hogy jó tudni elkészíteni ezeket a dolgokat, még kitudja...

      Törlés
  16. Vittem a receptet, nagyon tetszik:-)))))

    VálaszTörlés
  17. Csodásan nézz ki és már kezdek is neki, minden hozzávaló van itthol, házi túró és házi tej is, minidg mindent amit lehet saját készítésüt eszünk, a kenyeret is magamnak sütöm, és ha ezt is megtudom csinálni akkor teljes a bio étkezésünk. Köszönöm a receptet Vali

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Vali! Pontosan így vagyok ezzel én is. Öröm nekünk, ha házi készítésű étkeket tehetünk a családunk elé.
      Remélem elnyeri tetszéseteket:-)

      Törlés
  18. Hajni, de jó dolgokat készítesz! Nagyon ügyes vagy!!! ...ez a sajt valami eszméletlen jól néz ki! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Gabriella:-) tudod hogy van, a házi mindig házi:-)

      Törlés
  19. Istenien néz ki, és ha tényleg szépen szeletelhető, reszelhető, akkor mindenképpen érdemes elkészíteni, hisz így legalább tudjuk, hogy mi van benne! :)

    VálaszTörlés
  20. Nálunk Anyósom a sajt készítő, bármikor megyünk haza vagy ők jönnek hozzánk, kapunk egy 2-3 kilós sajtot. Nagyon finom és sokáig elállna, ha nem fogyna el hamar. :P
    Egy kicsit másképpen csinálja, mint te, és hagyja száradni legalább 1 hétig. Majd egyszer én is felteszem a blogra az ő receptjét, de addig is kipróbálom a Te receptet szerint, nagyon tetszik. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A 2-3 kilóshoz kell alapanyag is rendesen, de ahol van egy tehénke adottak az alapanyagok:-) kíváncsi vagyok a sajtodra majd, figyelem:-)

      Törlés
  21. Én elkészítettem, köszönöm a receptet. Tényleg nagyon finom, a gyermekeim nem mondták meg róla, hogy én készítettem. Szuperül reszelhető, azt hiszem eztán ezt is én készítem, mert sokkal jobb mint a bolti, és biztosan az van csak benne amit én teszek bele. Nekem ugyan 480 gr-os lett. Nem írtad el a tiédet, hogy 38 dkg? Üdv. Ildikó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök Ildikó, hogy elkészítetted és ízlett! Mikor újra elkészítem lemérem, nem zárom ki, hogy elnéztem a súlyát:-)

      Törlés
  22. Ezt én is kipróbálom,szerintem finom lehet.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha tovább szárad, karakteresebb lesz az íze, de frissen is finom. Jó étvágyat hozzá kedves Ágnes! :-)

      Törlés
  23. Kérdés:
    Mikor kell hozzáadni a masszához az ízesítőket (pl. fokhagymát, snidlinget, petrezselymet, stb) és milyen formában? Nyersen vagy párolva? Szeretnék fűszeres sajtot készíteni, így natúrban nagyon finomra sikerült!

    VálaszTörlés
  24. Akkor adod hozzá, amikor összekevered a lábosban. Ha olyan hozzávalót adsz hozzá, aminek ártana a főzés, akkor azt az utolsó pillanatban keverd bele, mielőtt leveszed! Én sokféleképpen ízesítettem, sőt, azon is gondolkoztunk, hogy meg kéne próbálni megfüstölni! Sajnos mi nem értünk hozzá, de szerintem érdemes kipróbálni, ha valaki tudja a módját!

    VálaszTörlés
  25. Ha különlegesre akarod, akkor még forrón kilapítod, megkened az előre előkészített fűszerekkel, majd feltekered, úgy hagyod kihűlni. Gyorsan kell vele dolgozni, nagyon forró, de megéri, mert a végeredmény istenien néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon jó az ötlet Motolla! Kipróbálom ezt a felcsavarást is legközelebb.
      Ica néni, ahogy Motolla írta, amikor a sajt az utolsó fázisában van, formába öntés előtt, lehet keverni hozzá fűszereket. Köménymagot, friss, aprított zöld fűszereket, préselt fokhagymát. Frissen jobb szerintem, de lehet kísérletezni vele.

      Törlés
  26. Sziasztok! :-) Nagyon nagy örömmel olvastam a házi sajtról, viszont lenne egy technikai kérdésem, ügyes háziasszonyok lévén biztosan tudtok rá mondani valamit :-) Mi nem eszünk tojást, ki lehet-e hagyni belőle minőség/állag romlása nélkül vagy lehet-e helyettesíteni valami mással? :-)

    Hálásan köszönöm!
    Jimi..
    Egy kezdő konyhatündér ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Jimi!
      Nem készítettem még tojás nélkül, de megfogom próbálni hamarosan és megmondom milyen lett:-)

      Törlés
    2. Nálam írták páran, hogy nem tesznek bele tojást így készítik évek óta, úgyhogy tojás nélkül is működik a sajt. :)

      Törlés
    3. Köszi szépen! Most fogok neki tojás nélkül, kíváncsi vagyok milyen lesz:-)

      Törlés
    4. Nagyon köszönöm nektek, én épp most kezdek hozzá! :-) Ezekszerint csak kihagyom a tojást belőle és ennyi?! Majd megírom, hogy milyen lett, rendben?!

      Köszönöm!
      Szép napot mindenkinek! :-)

      Törlés
    5. Finom lett tojás nélkül is! :-)

      Törlés
  27. Elnézést hogy megkérdezem, de én saját magam készítem itthon (olaszországban) a joghurtot és belőle a túrót is, de tegnap este a túrómból próbáltam elkészíteni a leírás alapján a "házi trapista sajtot" de nekem a túróm nem akart krémszerűvé válni...
    Ennek mi lehet az oka? Pedig minden arány és művelet a leírtak alapján történt...
    A túróm a joghurt miatt nem gumis, hanem ugyan krémes állagú, de az olaszok ricotta-jához képest mégis túrósabb állagú, mert mi így szeretjük... ez lehet a baj ???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A másik hozzászólásra válaszoltam hamarabb, de itt látom, hogy joghurttal(-ból) készül a túró. Ne kísérletezz így, próbáld zsíros tejből. Én felszoktam forralni a tejet és ecetet öntök hozzá, nem nagyon kavarom, csak éppen óvatosan egy kicsit. Látszik, hogy kezd kicsapódni a savó. Hagyom kihűlni, majd gézen leszűröm. A savót kenyerekbe, kelt tésztákba lehet felhasználni.
      Egy másik módszer, hogy a tejet kell hagyni megalvadni, ami olyan 2-3 nap, majd lassan kavarás nélkül felmelegíteni úgy, hogy egy nagyobb fazékba vizet teszünk, ebbe állítjuk bele a tejes lábost, így nem ég oda. A savó kicsapódik, mikor kihűl le lehet szűrni.
      Remélem tudtam segíteni.

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    3. Hasonló gondom van, No-ban nem hiszem, hogy házi tejet és túrót kapok. Akkor semmi esélyem? (van ugyan ahol van, de itt a közelben nincs)
      Pedig nagyon-nagyon tetszene.

      Törlés
  28. Tegnap én is elkészítettem, köszönöm a receptet! Nekem is 38 dkg lett egyébként a kis kerek sajtom. Én is számoltam az árát, ami így elég borsos, de házival nyilván olcsóbb. És igen, tudom, mi van benne, a sajátom, ha úgy tetszik kézműves ;)! :) A gyerekeknek mindenképpen csak ilyet fogok adni ezek után! Nagyon köszönöm! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy sikerült és ízlett a családnak!!!:-)

      Törlés
  29. Sajnos a mai próbálkozásom sem hozta meg a sikert...
    Ma már a botmixert is bevetettem hogy krémesebb legyen a dolog, de egyáltalán nem akar folyósodni, inkább mint a túrós-vajas rántotta... :(
    Valaki tudna nekem segíteni, mert tegnap közepes lángon, ma kimondottan kislángon próbálkoztam és az időt is betartottam, de melyik lenne az ideálisabb és mit kéne tennem másként hogy én is sikerreljárhassak ???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tamás! Nagyon sajnálom, hogy nem sikerül, de szerintem a túró a hibás. Joghurtból készíted a túrót? Friss házi vagy legalábbis zsíros( 3,5%-os) tejből kell készíteni.

      Törlés
  30. Válaszok
    1. Könnyedebbé teszi a sajtot, de ki is lehet hagyni.

      Törlés
  31. A tojás nekem is fura egy sajtba, valószínűleg nem kell csak finomít.
    Ha lehet egy tanácsom: forrón ne öntsd műanyag tálba, elég kétséges, hogy mi megy át bele, és mindjárt kútba esett a makulátlansága a házisajtnak. Fém, porcelán, cserép, üveg, bármi jobb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a tanácsot Tita.
      Tojás nélkül is elkészítettem, töményebb, majdnem azonnal szilárduló sajtot kaptam. Kilehet hagyni a tojást, működik anélkül is.

      Törlés
  32. Sziasztok! Én ma próbáltam elkészíteni a sajtot, de sajnos nem sikerült. 3,5%-os cserpes tejet és zsíros (piacon vásárolt) A végső főzésnél nem akart krémesedni, és a végén darabos maradt, végül pedig túróízű lett :( Van tippetek, hogy mi lehet a baj? Előre is köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsánat, eltűnt egy pár szó :) Szóval, zsíros (piaci) túrót használtam.
      Kellemes hétvégét! Kriszta

      Törlés
    2. Sajnos nekem sem sikerült elkészítenem, úgy jártam mint te. Szerintem az volt vele a baj, hogy száraz volt a túró. Nem akart szétmenni. Ezért volt darabos nekem is.

      Törlés
  33. Tegnap kipróbáltam piacon vásárolt tejjel és túróval, de nem akart nyúlós lenni, hanem gumiszerűvé vált a túró, ezért nem is tudtam átpasszírozni. Azért addig főztem, míg szétolvadtak a csomók és a végén, kihűlés után valamennyire megkeményedett, de nem az igazi. Mi lehet az oka?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Házi tejből és túróból össze kellene álljon. Kell főzni 10-15 percet. Az elején még csomós, de szépen lassan összeáll. Nem kell passzírozni, csak leszűrni.
      Tehát a túrót a tejjel felforralni, kicsapódik a savó. Ezt kell leszűrni, majd hozzáadni a tojást, vajat, szódaport és sót. Mindenestől akár 15 percet is főzni. Ennyi. Ha nem áll össze, csak azt tudom mondani, hogy a túróval lehet a gond.

      Törlés
  34. Szia! A kérdésem az lenne, hogy a házi tejet először meg kell forralni, lehűteni, és utána a túróval összeforralni, vagy mehet nyersen a tűzre a túróval, és úgy összeforralni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mehet nyersen, a túróval majd úgyis forrani fog.

      Törlés
    2. Rendben, köszönöm a válaszod! :-)

      Törlés
  35. Félzsíros túróval nem nyúlósodik meg a 2. melegítéskor .... A "sajt" törik, omlós .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tojásos változattal jobban összeáll. Anélkül több ideig kell főzni. Sajnos a túrók sem egyformák, ki kell tapasztalni. Jobb a zsírosabb.

      Törlés
  36. Szia! Nekem nem csapódott ki az összefőzéskor a savó, jelentős része kifolyt, töredéke lett a sajtnak való(25dkgÖ, mint a tied. Ezután működött minden, de igy tiszta pocséklásnak érzem az egészet. Mi lehet a baj?
    Köszi:
    Mónika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A túróra öntöd a tejet, összekavarod és felforralod. Nem kell ekkor egyfolytában kevergetni, néha finoman az aljába belelehet, hogy ne ragadjon le. Mikor felforrt, picit kell hagyni hűlni, kb 5-10 perc, ezalatt a vastag rész összeáll csomókba, a savó meg szemmel láthatóan kicsapódik. Ekkor kell leszűrni.

      Törlés
    2. Köszönöm!:)

      Törlés
  37. szia. már másodszor csinálom és finom lett!! :)
    DE miért lehet az, hogy nem válik nyúlóssá. olyan túrószerű marad. (cserpes teljes tejből készült)
    csak főzöm, főzöm, és odakap az alja persze, mert olyan száraz. talán túlságosan lecsepegtettem. hogy lehet egy ilyen száraz cuccot odaégés nélkül főzni? teljes tanácstalanság :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy száraz a túró? Talán azon kellene változtatni.

      Törlés
  38. Nekem is az a gondom, mint fortee-nak, nekem is odaég. Most olvasom a hozzászólásokat és látom, hogy a forrás után hagyni kell hűlni 5-10 percig, hogy kicsapódjon a savó. Nekem olyan kemény és száraz lett, hogy alig tudtam kavarni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha sovány a túró száraz lesz. Vagy zsírosból kell készíteni, vagy próbálj egy picivel több vajat tenni hozzá.
      Tejet is jó a zsírosat választani, legjobb a házi.

      Törlés
  39. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  40. Nekem is odakapott, de a közben öntöttem rá egy kis savót és jól összeállt.
    Viszont sótlan lett. Tisztáznád nekem a mokkáskanál és a kávéskanál közötti különbséget?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A mokkáskanál az a legkisebb méret, olyan 2 ml körül, a kávéskanál az olyan 5 ml.
      Azért írtam, hogy púpozott kávéskanál, mert a csapottal nekem is sótlan lett. Ki kell tapasztalni, meg kell kóstolni.

      Törlés
  41. Szia, és most próbálom elsőként a sajtkészítést. Kérdésem az lenne, hogy a keletkezett savós levet mire tudom felhasználni, sajnálnám kiönteni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Péksüteményekhez szoktam felhasználni. Kiflit, kenyeret, zsemlét lehet sütni vele. Egy palackba a hűtőbe sokáig eláll, ha marad.

      Törlés
  42. Miért kell hozzá 1 liter tej?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A receptet így kaptam, így készítem. Lehet kísérletezni vele. Ki is lehet hagyni a tejet, vagy kevesebbet tenni. Más lesz a sajt állaga.

      Törlés
  43. van rá lehetöségem házi tej és túró nélkül is elkésziteni? (Sajnos nem tuodk szerezni.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A lényeg, hogy zsírosabb legyen a tej. A tehéntúróból is jobb a zsírosabb, de ki lehet próbálni soványabból is. Én készítettem üzleti túróval és jó lett.

      Törlés
    2. waoo! jól hangzik! köszi szépen. körül nézek, hogy milyen zsiros van. :)

      Törlés
  44. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  45. Hűűűű, ezt én is ki fogom próbálni! Rég csináltam házi sajtot, a legközelebbi biztos ebből a receptből készül majd. A borsos, csilis, fokhagymás és snidlinges verziókkal úgyis tartozom. :)

    VálaszTörlés
  46. Múlt héten találtam rá a receptetekre, most készült el. Házi tejet-, túrót- és vajat vettem hozzá. Eddig jónak néz ki, még úgy nézem, lyukacsos is lett egy kicsit. Azért voltak problémáim: először is a tejforraló fazekamban kezdtem el melegíteni, de egy kissé lesült (ilyen még nem fordult elő, hogy ebben a fazékban lesült volna a tej, tejbegríz). Amikor leszűrtem, hagytam lecsöpögni kb. 10 percig, de addigra nekem teljesen összeállt a túró. Hozzáadtam a többi hozzávalót, elkezdtem melegíteni. Először szépen kezdett összeállni, nyúlni, aztán egyszer csak hirtelen olyan volt, mintha kezdene kiszáradni. Ekkor még nem telt el 10 perc, viszont szépen nyúlt. Gyorsan kiszedtem a lábasból, kis üvegedénybe raktam, most éppen hűl. Tulajdonképpen még nem telt el 10 perc, és egy kicsit kezdett az edény aljára ragadni, ekkor láttam, hogy kezd kiszáradni. Amit az edény faláról leszedtem, az nagyon finom volt, remélem finom lesz az egész. Zepter edényben készítettem, lehet, hogy esetleg abban nem kell 10 perc?
    Köszönöm a receptet. Ha a férjemnek is ízlik (ő kissé szkeptikus az ilyen házi dolgokkal kapcsolatban), akkor biztosan többször is elkészítem.
    További szép napot, és sok-sok finom receptet, amit megosztotok velünk.
    Üdv. Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva, örülök hogy kipróbáltad. Lehet kevesebb idő is elég, ha összeállt nyúlóssá a massza jó, lehet kiszedni. Ha finom volt a kóstoló a lábos oldaláról, finom lesz a sajt is.
      Szép napot
      Hajni

      Törlés
    2. Sziasztok! Nagyon finom lett, a szkeptikus férjemnek is ízlett, a barátnőm meg teljesen odavolt tőle.
      Köszi a receptet, további jó főzőcskézést.
      Szép napot nektek: Éva

      Törlés
    3. Egészségetekre Éva! Örülök, hogy ízlett!
      Gyere máskor is.
      Szép napot Neked- H.

      Törlés
  47. Szia!
    Bajban vagyok... Szó szerint megcsináltam a receptet, tulajdonképp odáig jutott a dolog, hogy a túró a tejjel ment a gázra, tök jól elkezdett összeálni, nyúlni, de aztán egyik pillanatról a másikra feloldódott az egész. Öntöttem hozzá ecetet hátha az kicsapná a tejfehérjét, de semmi!!! Most van egy lábasnyi tejfölízű, de tej állagú homogén valamim. Ilyenkor mi a teendő??
    ui: mindig ugyanettől a csajszitól vesszük a tejet, túró nélküli sajtot csináltam már belőle, úgyhogy nem az alapanyaggal van a gond.... Légyszi' segítsetek!
    Köszi: Szilvi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha házi tehéntúróból készíted összeáll. Az üzleti szokott cselezni, azzal már én is jártam meg. Kellett volna főzzed tovább, ha nem csapódott ki. Az ecet nem jó bele.

      Törlés
  48. Úgy látom sokaknál visszatérő probléma hogy nem lesz sima folyékony az elegy. Nekem is maradtak benne túró darabok. Próbálkozni fogok kevésbé darabos túróval talán ez lesz a megoldás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt is csak azt tudom mondani, hogy lehetőleg zsíros, házi túrót kell vásárolni, vagy ha lehetőség van készíteni. Az szépen olvad, csomómentesre.

      Törlés
  49. Csak azt nem értem,minek hozzá a tojás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A receptet így kaptam, írtam is az elején. Kipróbáltam tojás nélkül is, úgy is működik, csak kissé többet kell kavargatni, főzni a masszát. Akit zavar nyugodtan kihagyhatja a tojást.

      Törlés
  50. Erzsi Horváth Csabáné2014. július 26. 0:48

    Én is meg csináltam két alkalommal .Első alkalommal bolti túróból az egy kicsit kemény lett. A másodikat házi túróból az meg egy kicsit lágy lett. Az íze nagyon finom volt és mind el is fogyott .Köszönöm a jó receptet ! :D :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ízlett! Igen, a tej meg a túró adja a sajt milyenségét :)

      Törlés
  51. Egy majdnem fiatal ,de főzni sertepertélni a konyhában igen szerető, és

    sajtot is készítő vagyok.

    Szerencsés vagyok ,mert Házi friss tejet valamint túrót hoznak igény szerint minden héten kétszer az otthonomba.



    A termelőtől tudom ,hogy sajnos a nagy nyári melegben sokkal többet

    isznak a tehenek így házi túrót ,még saját magának sem készít.

    A Cserpesnél vásárolt túróval nekem sem sikerült többször sajtom .így

    felfüggesztettem az ismert okok miatt a készítését.

    Különben csak vastag aljú edényben érdemes készíteni ,és jómagam

    csak sajtkészítésre használom. Az itt is ismertetett recepteket

    használom variálva.

    A már kész meleg sajtot egy kis vajjal kikent porcelán, vagy kerámia

    edénybe teszem, így nem ragad oda ,és még finomabb is lesz.

    FIGYELEM: Ha valaki műanyag edényt használ bármire is a konyhában

    akkor csak olyant használjon a műanyag vágódeszkáig bezárólag

    amiben gyárilag benne van a pohár, és mellette a villának a jele,ugyanis

    ez nem tartalmaz rákkeltő anyagot . Kimondottan az élelmiszeripar részére gyártják . DE Sajnos sokféle fagylatot sem ilyen

    csomagolásban árusítanak.

    Remélem tudtam valamiben segíteni a kezdő,és a gyakorló háziasszonyoknak

    ÜDVÖZLETTEL:

    VálaszTörlés
  52. Már másodjára készítem el, de nem akar megkeményedni. Az állaga olyan, mint a kenősajt, vagy mint a sűrű tejföl. Az íze viszont nagyon jó. Mindent úgy végeztem el, ahogyan le van írva. Kezdő vagyok a sajtkészítésben, mégis mit ronthattam el? A választ előre is köszönöm. Évi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A házi túró zsírosabb és ha jól ki van csöpögtetve akkor a legjobb. A bolti túró viszont nedvesebb és kevés a zsírtartalma, ilyenkor szokott folyóssá válni a massza. Ahogy fentebb is írtam, ha lehet jó házi termékeket kell használni. Ha kihűl a massza akkor is folyik?

      Törlés
  53. Házi a túró és a tej is. A vaj bolti csak, de 65%-os. Jól kicsepegtettem. A hozzávalókkal addig kevergettem, míg csomómentes lett. Este készítettem el, ma reggel öntöttem ki, és szétfolyt. Visszaöntöttem a tálba. Ha betenném a hűtőbe, megkeményedne? Fogalmam sincs hol lehet a hiba, mert a túró és a tej is nagyszüleimtől van, és jó minőségű.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Össze kell állania a kamrában is. Tojásosan készítetted? Az is segít összefogni, nekem a nem tojásos állt össze nehezebben, de az is összeállt. Lehet többet kellett volna főzzed?

      Törlés
    2. Betettem a hűtőbe. Hátha keményedik. Házi tojással készítettem, de csak a sárgáját tettem bele. Meglehet, hogy a főzésnél van a hiba, kb. 15 percet főztem. Legközelebb főzöm tovább, ha nem is áll össze, kenyérre kenve nagyon finom. Köszönöm a válaszodat!

      Törlés
  54. Szia!
    Ezert ném kipróbálni mert nagyon jol nez ki,egyszerűnek tűnik és tuti finom is.
    De lenne egy kérdésem:ha en szátazabb sajtot szeretnék hagyhatom rgy hétig is száradni a kamrába?Nem lesz baja?

    VálaszTörlés
  55. Igen, persze. Miután elkészült lehet hagyni hosszabb időt száradni szellős helyen, néha kell forgatni. Utána füstölni is lehet.

    VálaszTörlés
  56. Elkészítettem !
    Nagyon jól sikerűlt és füstölten még jobb az íze.
    Meg fogom próbálni úgy is hogy penészkultúrát keverek bele és érlelem!😊

    VálaszTörlés
  57. Nagyon örülök, hogy sikerült! :) sikert a további kísérletezéshez...lehet az ízét is variálni, köménymaggal, egyebekkel ízesíteni.

    VálaszTörlés