.

2013. május 20., hétfő

Vasárnap Vánczával-Politikus szelet

Tudom, ma hétfő van, de a vasárnapi Váncza-sütit hozom. A tegnap reggel korán megsütöttem és még azon melegében bepakoltuk az autóba és elmentünk az erdőre.
Sötét este volt mire hazaértünk, már nem volt energiám receptet írni, így maradt mára. Már csak néhány kocka süti maradt a tányéron mikor feleszméltem, hogy le is kellene fotózni:-)
Ezt a sütit már Mónika elkészítette a Váncza-projektjében, nézzétek meg nála is.
Én egy kissé csökkentettem a cukor adagját, mivel csoki is van benne meg lekvár is. Ajánlani tudom, nagyon finom, omlós sütemény!


A tésztához:
35 dkg liszthez vegyítünk
1 csom. sütőport, majd összegyúrjuk
1 tojással
20 dkg zsírral
10 dkg cukorral
1 citrom reszelt héjával és kicsavart levével
12 dkg reszelt csokoládéval és
1 csom. vanília cukorral.

málnalekvár

A töltelékhez:
15 dkg porcukrot habosra keverünk
3 tojás sárgájával, majd belekavarunk
6 dkg reszelt csokoládét
10 dkg őrölt mogyorót és
3 tojás fehérjének kemény habját.


 A tészta 2/3 -ad részét 30x21 centis kivajazott tepsibe nyomkodtam egyenletesen és megkentem málnalekvárral. Tetejére öntöttem a habos tölteléket, majd a maradék tésztát kinyújtottam és a habot befödtem vele. Több helyen villával megszurkáltam.
Előmelegített 180 fokos sütőben 30 percet sütöttem.
Az eredeti recept szerint a kihűlt süteményt vaníliacukorral hintjük be, de én most kihagytam, mert egyszerűen kiment a fejemből. Pedig vittem egy csomag porcukrot is:-) ez ilyen mikor ott állnak körülötted és várják, hogy minél hamarabb megkapják azt a sütit, hogy is mondjam, hogy ezt még le kellene porcukrozni? Nem hiányzott senkinek sem róla, csak a morzsás tepsi maradt:-).

11 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Nagyon jó lett a süti, csak az az egyetlen baj vele, hogy gyorsan elfogyott!

      Törlés
  2. Tényleg nagyon omlósnak látszik, biztos jól esett a kiránduláson:) Olyan, mintha zabpelyhes lenne a tésztája. Vajon miért nevezték el politikus szeletnek?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A belereszelt csokitól tűnik olyannak. Jól esett bizony:-) Mónika szerint lehet azért politikus, mert több hozzávalóból tevődik össze, de ki tudja?

      Törlés
  3. S milyen érdekes a neve:) Nagyon jól néz ki:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó ez a süti is. :) Olyan sok Váncza-recept van elmentve, azt sem tudom melyiket készítsem el előbb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezért határoztam el én is, hogy minden vasárnap megsütök egyet:-)

      Törlés