.

2013. május 7., kedd

Barackhabos sütemény

Gulyás után kért a család valamilyen lekváros süteményt. Porhanyós tészta közé tojáshabbal vegyített baracklekvár került tölteléknek, kevés dióval megszórva.
Vegyétek és egyétek!:-)


40 dkg liszt
10 dkg cukor
20 dkg puha vaj( vagy 25 dkg margarin)
3 tojás
1 csom. vanília cukor
1 csom. sütőpor
5 dkg durvára vágott dióbél
40 dkg baracklekvár

A puha vajat kikavartam a cukrokkal, a tojások sárgájával, hozzáadtam a sütőporral elvegyített lisztet és tésztává puha gyúrtam. Kétfelé vágtam. Egyik részét fóliába csomagoltam és a hűtőbe tettem.
Kint maradt részét 33x22 centis vajazott tepsibe nyomkodtam.
A tojások fehérjét habbá vertem, összekavartam a baracklekvárral és a tészta tetejére simítottam. Megszórtam durvára vágott dióval.
A hideg tésztát nagy lyukú reszelőn a diós habra reszeltem.
Előmelegített 180 fokos sütőben 30 percet sütöttem. Hagyni kell teljesen kihűlni, máskülönben nagyon morzsálódik a tészta.
Eredeti recept itt.

28 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet. :)
    Vittem ezt a receptet is (csak legyen időm mind elkészíteni :P) .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az idő a legkevesebb Okki:-) a süti finom, porhanyós.

      Törlés
  2. Én is kérek, úgy szeretném:)

    VálaszTörlés
  3. Milyen egyszerű, nagyszerű sütemény:))

    VálaszTörlés
  4. Hmm, imádom a lekváros sütiket...:)

    VálaszTörlés
  5. Biztos nagyon finom mert guszta! Nyúltam volna érte , de ez a fránya monitor:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó lenne, ha feltalálnák a monitoron át való kóstolást:-)

      Törlés
  6. Venném én, csak nem érem el! Sajnos. :) Nagyon jól néz ki, finom lehet a lekváros habbal és tökéletes a gulyásleveshez! :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól néz ki! :) Én is nagyon szeretem az lekváros sütiket, az ilyen morzsás tetejűt meg különösképp. :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jól hangzik! Eszem is, majd, ha megsütöm:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kóstoltatnám én, de mind olyan messzi vagytok:-)

      Törlés
  9. Valami hasonlót sütögettem anno xxx évvel ezelőtt, jó hogy eszembe juttattad :D Egyszerű és finom sütemény!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon guszta lett! Igazán csábítóóóóóóó :)

    VálaszTörlés
  11. Köszönöm, veszem és eszem:) Repetázni ugye lehet?...:))))

    VálaszTörlés
  12. Nagyon finom lehet,és nyitva az ablakom!!! KÖszi!!!

    VálaszTörlés
  13. Egyszerű és irtó finom lehet:) Tetszik ez a vegyétek és egyétek, én is venném szívesen:)

    VálaszTörlés