.

2013. május 26., vasárnap

Vasárnap Vánczával- Kuria-szelet

Igazából egy piskóta, melynek érdekessége az, hogy tejföl is van a tésztájában. Mivel nagyobb tepsibe sütöttem nem lett valami magas, de az íze nagyon jó, főleg így a diós baracklekvárral.Tökéletes finomság volt a vasárnapi ebéd után.
A receptet Mónika Váncza-projektjéből választottam, nézzetek be ti is hozzá!

Tésztához:
4 tojás
10 dkg cukor
1 csom. vanília cukor
1 dl tejföl
4 ek liszt
1/2 csom. sütőpor

Töltelék:
10 dkg őrölt dió (most durvára vágtam)
1/2 üveg baracklekvár

A tojások sárgáját a cukrokkal és tejföllel habosra vertem, azután a sütőporral elvegyített lisztet és a felvert tojásfehérje  habot hozzáadtam. Vajazott, lisztezett tepsibe töltöttem, előmelegített sütőben 190 fokon 10 perc alatt megsütöttem.
A lapot kihűlés után keresztben kettévágtam, az egyik felet megkentem a töltelékkel, amihez a lekvárba belekavartam a diót, majd a másik felét ráborítottam.

16 megjegyzés:

  1. Látszik a sütin, hogy milyen pihe-puha. Nekem a "mélysége" ellenére is nagyon bejön a dióval, lekvárral. Gondolom, már el is fogyott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Könnyen szeletelhető, puha süti. 10 szelet lett összesen, kettő még van belőle:-)

      Törlés
  2. Nagyon szépen sikerült ez a recept is,már be is raktam a recept mellé:))

    VálaszTörlés
  3. Már a "fészbukon" megcsodáltam! Tetszik a tejföl a piskótában, ki kell próbálnom:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Gerdi!
      Jóféle süti, kóstoljátok meg:-)

      Törlés
  4. Nagyon finom lehet guszta! Biztos hamar elfogyott az ilyen piskóták úgy "etetik" magukat !:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom lehet,és a "mélysége" nekem megfelel!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép és tényleg egyszerű elkészíteni. Az utóbbi időben elég munkás sütiknek álltam neki, de már elég volt, inkább ilyeneket fogok sütni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól jönnek néha az ilyen pikk-pakk sütik:-)

      Törlés
  7. Hmmm de finomságos lehet! A tésztája tömörebb mint a hagyományos piskóta?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tömörebb Millye. A hagyományos piskótát meg kell locsolni, vagy tejet inni vele, hogy ne legyen folytós( legalábbis én nem tudom megenni magában), ez könnyed, puha szerkezetű, szerintem a tejföltől.

      Törlés
  8. Nagyon köszönöm, hogy szóltál. Septében tettem fel és nem kontrolláltam. Jó az oldalad és örülök ha néha benézel hozzám- Szép napot üdv. Susanne

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Velem is megesett már. Ha nem dolgoznánk nem tévednénk ugye?
      Köszönöm a dicséretet, kedves vagy:-)

      Törlés