.

2013. május 24., péntek

Pupusas

Ha egy finom vacsorát akartok aránylag gyorsan varázsolni a családnak, ki ne hagyjátok ezt a töltött lepényt. Régen Menükonyha blogján találkoztam vele, a napokban Tündérkonyán jött szembe,  el kellett készítenem.
Kicsit utána olvasva tudtam meg, hogy El Salvadorban egy nemzeti eledel, amit disznóhússal, sajttal meg egyéb finomságokkal töltenek meg.
Nálam most maradék felhasználás volt,amit találtam az került a töltelékbe.
Ebből az adagból 6 darab pupusas lett, ami éppen elég volt vacsorára, de a lányom szívesen vitt volna másnap uzsonnára is, ezért a következő adagot megduplázom.


Tésztájához:
30 dkg liszt
1 kk sütőpor
1 kk só
1/2 dl olaj
1,5 dl víz

Tölteléknek:
1 dl házi pizzaszósz
1 kis doboz kukorica konzerv
2 szál újhagyma a zöldjével együtt, apróra vágva
10-15 dkg reszelt sajt

A tészta hozzávalóit összegyúrtam, ha szükség lehet kevés vizet még hozzátenni.
Hat részre osztottam. Addig pihent a tészta letakarva, amíg a töltelékhez a hagymát megvágtam és a hozzávalókat egy tálban összekavartam.
Mindenik darab tésztát körré nyújtottam, közepére 2 ek tölteléket halmoztam.

Tenyeremben fogva a széleit összeszedegettem, összecsíptem.

Olajos kézzel megformáztam, kézzel lapogattam meg. Két serpenyőt felforrósítottam (így gyorsabb volt a sütés) olaj nélkül, egy-egy lepényt beletettem és mindkét oldalán megsütöttem.
Nagyon gyors kellett legyek, hogy lencsevégre tudjam kapni, a gyerekek már ott álltak és várták, hogy ehessék:-).

26 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lehet, ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  2. Ezért én is szívesen sorba állnék.

    VálaszTörlés
  3. Elmentettem, nagyon jó lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tésztája nagyon jó, tölteléknek meg ami van mehet bele.

      Törlés
  4. Gratulálok, jó ötlet, főleg a bő olaj nélküli serpenyőben sütés!
    Köszönöm a receptet, ki fogom próbálni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm ngy! Elsőből nekem is az tetszett, hogy nem kell olajban sütni:-)

      Törlés
  5. Szuper ötlet, köszönöm! Elmentettem!

    VálaszTörlés
  6. Én is láttam már és akkor eldöntöttem, hogy elkészítem, most újra kedvet kaptam! Majd a bűnözős napon beiktatok egy ilyen szuper kaját! :)) Irtó gusztusos a ketté tört batyu!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Barbi! Szerintem működik teljes kiőrlésű lisztből is, tölteléknek meg azt teszel ami tetszik, így könnyű, egészséges vacsit ehettek:-)

      Törlés
  7. Borzasztóan jól néz ki, köszi a receptet megint! :) Annyira szeretem a blogod, mert szinte mindent kipróbálnék amiket készíteni szoktál! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Ditti! Úgy látszik megegyezik az ízlésünk. Örülök neki:-)

      Törlés
  8. Én is láttam ,akkor egyből nekiláttam én is a sütésének, csak még szerkesztésre vár:)) De fini volt ízlett mindenkinek. Nálatok is guszta lett nagyon.

    VálaszTörlés
  9. De szuper, a neve is aranyos:) Hasonló töltött piadinát sütöttem már, csak élesztős tésztával. Tényleg nagyon finomak és szerintem minden gyerek szereti:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Végre egy cseles név nálam is:-) nem lehet nem szeretni, mert azzal lehet tölteni ami a kedvenc. Megy simán csak tejfölös sajttal is:-)

      Törlés
  10. De szép, s finom a tölteléke is, főleg ha kukorica van benne:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Kati. Egyszerű, hamar megvan és tényleg finom. Nem is kell ennél több:-)

      Törlés
  11. Hmmmm egy újabb vacsora ötlet :) Köszi! Mennyeien néz ki!

    VálaszTörlés
  12. Én is láttam már annyi helyen, és mindig megkívánom... Nálad is. ;-)

    VálaszTörlés