.

2013. május 14., kedd

Pizzalabdák

A hagyományos pizzán kívül készítettem már pizzarudat, pizzacsigát, most pedig pizzalabdát. Kívülről nézve olyan, mint egy zsemle, de amikor beleharapunk ott a szaftos töltelék. Kiváló uzsonnára,   kirándulásra is.
A receptet a tavaly júniusi számú Erdélyi konyhában találtam. Ízlésünkre formálva készítettem el. Egy rakás ilyen lapom van, néha elkap a láz és átlapozgatok néhányat. Mindig találok olyan finomságokat, amit gyorsan el is kell készítenem:-)


A tésztához:
60 dkg liszt
2,5 dkg friss élesztő
1 csapott ek só
1 kk cukor
3 dl langyos víz
4 ek olaj

A pizzaszószhoz:
20 dkg paradicsompüré
1/2 fej vöröshagyma
2 cikk fokhagyma
2 kk szárított pizzafűszer
kevés víz, olaj
só, csipet cukor

A töltelékhez:
1 kis doboz kukoricakonzerv
1 fej hagyma
20 dkg száraz sajt
10 dkg sonka, bacon

tetejére felvert tojás vagy fehérje

A tésztához az élesztőt kevés langyos vízbe belemorzsoltam, hozzáadtam a cukrot és hagytam felfutni. A liszthez adtam a sót, a felfuttatott élesztőt és lassan adagolva annyi vizet, hogy jól gyúrható tésztát kaptam. Végül beledolgoztam az olajat is. Addig dagasztottam, amíg a tészta már nem ragadt a kezemhez. Az edényt letakartam és kitettem a napra kelni 1 órára, majd átgyúrtam és 12 részre osztottam.
         A pizzaszószhoz a hagymát kevés olajon megfonnyasztottam, beletettem a zúzott fokhagymát, összekavartam, hozzáadtam a paradicsompürét, vizet és a fűszereket. Sűrű szósszá pároltam.
        A szósszal összevegyítettem a kukoricát, a vékonyra szeletelt hagymát, az apró kockákra vágott sajtot és húsféléket. Kész is volt a töltelék.
         A tésztadarabokat kissé átgyúrtam, kör alakúra nyújtottam, mindenik közepébe egy púpozott ek  tölteléket pakoltam. A széleken körbe összefogtam, összecsíptem. Ez a része került a sütőpapíros tepsiben alulra. Még 15 percet hagytam kelni, tetejüket felvert tojással lekentem és vegyes magokkal megszórtam.
Előmelegített 190 fokos sütőben 15 perc alatt megsütöttem.

Hosszúnak tűnik ránézésre a recept, de gyorsan elkészíthető. Tölteléknek mindenki azt tesz bele amit csak akar.

6 megjegyzés: