.

2013. május 27., hétfő

Sajtos kosarak

Legelőször amikor készítettem túl nagyok lettek a kosarak, nem tartották meg a formájukat, olyanok lettek mint egy nagy darázsfészek. Másodjára már szebbek lettek. Minél többször sütöm, annál jobban sikerülnek. Egy dolog viszont közös volt mindenik sütésnél, hogy nagyon puha, sajtos a tésztája még másnap is, feltéve ha ritkán megérik a másnapot.


Tésztához:
50 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
7,5 dkg olvasztott vaj
3 dl tej
1 kk só
1 kk cukor

Töltelék:
10 dkg tehéntúró
10 dkg száraz sajt reszelve
10 dkg sós sajt( telemea)
5 dkg vaj

A tejet meglangyosítom, belekavarom a cukrot, hozzáadom az olvasztott vajat és belemorzsolom az élesztőt.
A lisztet a sóval elkavarom, hozzáöntöm az élesztős löttyöt és sima tésztává gyúrom. Olajozott tálba teszem, letakarva meleg helyen 30 percet kelesztem.
A töltelékhez a hozzávalókat krémesre kavarom.
A tésztát olajozott munkalapra borítom, fél centi vastag téglalapra nyújtom, rászórom a tölteléket és a rövidebb végétől felcsavarom.

Hagyom 5 percet pihenni, majd újra kinyújtom,  de most a hosszabb felétől csavarom fel. Így jó hosszú tekercset kapok, kisebbek lesznek a kosárkák.

Ollóval 1 cm szélesen bevágom, de úgy, hogy  az első és második vágás a tészta közepétől egy kissé alább essen, a harmadik vágással teljesen átvágom a tésztát.

A két szélső részt kissé lenyomom, így teljesen kosár formája van.

15 percet pihentetem, majd tojással lekenem és mehetnek az előre melegített sütőbe 180 fokra 25 percet, amíg egy kis színt kapnak. Közben lehet lesni, hogy megtartja a formáját, vagy nő ahogy szeretné.

Mutatok néhány fotót a nagyokról is:-)
Forrás innen.


22 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatós és finom lehet! Ahogy olvastam egy kicsit bonyolúltnak tűnt , de aztán láttam a fotókat.Azért nem kezdenék most neki:-)) Szívesen megkóstolnám abban biztos vagyok!

    VálaszTörlés
  2. Jaj, de aranyosak. :) Nem is gondoltam volna, hogy ilyen egyszerű a formázás - amikor az első fotódnál megláttam, sokkal bonyolultabb formára gondoltam.
    A hozzávalók alapján tuti biztos vagyok benne, hogy sokáig finom puha marad...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Három darab maradt meg másnap reggelre, puhák voltak. Egyszerű a formázása és hamar megy:-)

      Törlés
  3. Nagyon otletes, es finomnak is tunik :)

    VálaszTörlés
  4. Viszem a receptet és hamarosan neki állok,sajtos is puha is marad,akkor jöhet! Guszta! Nem kellene egy kicsit pirosabbra sütni? csak kérdezem.köszi!!!Ötletes a forma!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Természetesen lehet pirosabbra is sütni, kinek ahogy tetszik.
      Kíváncsian várom az eredményt, szerintem ízleni fog:-)

      Törlés
  5. De szépek:) Az elsőn szépen látszik, hogy kosár formújak:) Azt hiszem veszek magamnak is egy ilyen terítőcskét, megkívántam tőled:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az elsőn igen, de a gyermekek nem nézték a formát. Ették vacsorára, reggelire, a kicsi még uzsonnára is kérte, hogy vinne kakaóval:-)
      Tetszik a terítő ugye? Nekem is:-)

      Törlés
  6. Nagyon kis mutatós kosárkákat készítettél! Az ollós verzió nagyon tetszik :) remek ötleteket kapok tőled minden alkalommal :)

    VálaszTörlés
  7. Igazán nagyon finomnak és ötletesnek néz ki. Megfogjuk probálni:)
    Köszönettel,
    Judit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik Judit. Bízom benne, hogy ízleni fog:-)

      Törlés
  8. Tetszik ez a formázás, biztos kifogom próbálni. :)
    Szépek lettek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom, hogy te is szereted a különleges formázásokat:-)
      köszönöm!

      Törlés