.

2013. május 11., szombat

Zebratorta

Öröm van amikor ilyen reggelit kapnak a gyerekek egy pohár tej kíséretében. Uzsonnára is mindig pakolunk belőle.
Bogyós gyümölcsöt is potyogtathatunk sütés előtt a tészta tetejére, mindenképp finom.
A receptem szerint egy egész sütőpor jár bele, de nem szeretem ha a megsült tésztán érződik, ezért mikor ilyen kevés a liszt kilopok a sütőporból is egy szűk kiskanálnyit.
A receptet az eredeti adagokkal adom meg.


4 tojás
20 dkg cukor
2,5 dl tej
2,5 dl olaj
25 dkg liszt
1 sütőpor
vanília aroma
2 ek kakaó

A tojások sárgáját kikavartam a cukorral, a vaníliával. Miközben a gép dolgozott lassan töltöttem hozzá az olajat majd a tejet. A sütőporral elvegyített lisztet is hozzáadtam és simára kevertem.
A tojások fehérjét kemény habbá vertem és a sárgás masszával összeforgattam.
A tészta felét áttöltöttem egy másik tálba amelybe belekavartam a kakaóport.
Egy kisebb tortaformát kivajaztam-liszteztem. Tettem 4 ek fehér tésztát a forma közepére, majd 4 ek kakaóst a fehér tészta közepére. Így folytattam amíg mindkét színem elfogyott. A formát nem kell rázogatni, ütögetni, mert az egymásra kerülő rétegektől a tészta szépen szétterül.
Közepesen meleg sütőben 40 perc alatt sült meg.

16 megjegyzés:

  1. Én is szeretem az ilyen finom reggelire valót, főleg az unokák!:-))

    VálaszTörlés
  2. Igen, igen gyermekek kedvence:-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta a kalácsod. 25 dkg. liszthez sok is szerintem az egész tasak sütőpor. De finom lehet én legalábbis nagyon szeretem hideg kakakóval az ilyen kalácsot!

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűség ez a zebra! :) igen én is kevesebb sütőport, szódabikarbónát, élesztőt használok, mint a javasolt, még sosem láttam kárát.
    Régen szemezek a zebrakaláccsal(torta) előbb-utóbb elkészül :)
    Ölelés Nektek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük Ági!
      Várom majd a Te zebrakalácsodat:-)
      Ölelünk!

      Törlés
  5. Csodás lett a zebratortád :) Pár éve én is elkészítettem és nagyon bejött a családnak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a helyzet Millye, hogy pár évente készítjük, mert mindig valami újat próbálunk produkálni. A régi receptek így néha kerülnek elő. Na persze van miből rendszeresen repetát kér a család:-)

      Törlés
  6. Nagyon szép lett, jól sikerült. :)
    Én még nem készítettem, de ez is vár a listán, mint még sok oly sok finomság.

    VálaszTörlés
  7. Szépen csíkozódik a sütid :)
    A zebratorta nálunk is nagyon menő, oviba is vittünk, megkérdezték, mennyi ideig tart, míg egymásba tekerem a csíkokat :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na igen,kell egy kis idő hozzá és türelem. Ez olyan süti, amit nem lehet a gyermek jelenléte mellett készíteni, mikor húzza a nadrágodat, hogy anyuu:-)
      Köszönöm, hogy benéztél!

      Törlés
  8. Megcsináltam, nem lett csíkos valamiért, viszont nagyon finom! Ma újra megsütöm :) Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnálom Betti a csíkokat!
      Tegyél a kikent forma közepébe 4 ek pl. barna tésztát, majd ennek a közepébe újabb 4 ek fehéret. A fehér elkezdi szétnyomni a barnát. Majd így mind középre kanalazva felváltva, amíg elfogy az egész tészta.
      Már sajnálom, hogy nem hoztam fázisfotót, de csupa tészta voltam, nem tudtam fotózni is:-)

      Törlés
    2. Igen, így csináltam, ahogy írtad a receptben is, de nem akart csíkos lenni. Viszont én nem sajnáltam annyira, mert tényleg nagyon finom a süti :)

      Törlés
    3. Örülök, hogy ízlett! Még arra gyanakszom, hogy egy kissé hígabb volt a tésztád és ezért folyt össze.

      Törlés