.

2013. május 12., vasárnap

Vasárnap Vánczával-Somogyi turós

Újra itt a vasárnap és egy finom Váncza-süti. Ez alkalommal egy túróst választottam, mivel a tejes bácsink pénteken nagyon finom házi túrót hozott.
Mónika  a Váncza-Projektjében már megsütötte ezt a sütit. Hallgattam a tapasztalatára és a töltelékbe több tojást meg vajat tettem.
Így nagyon finom, omlós, túrós süteményt kaptam, aminek a tetején ropogott a rásült kristálycukor.
Próbáljátok ki ti is!


A tésztához:
30 dkg liszt
1/2 csom. sütőpor
15 dkg zsír
1 tojás
5 dkg cukor
1-2 ek tejföl

A töltelékhez:
50 dkg tehéntúró
15 dkg vaj
2 csom. vanília cukor
4 tojás
20 dkg cukor
10 dkg mazsola

A tetejére:
2 ek kristálycukor

A tésztához a tejföl kivételével a hozzávalókat összegyúrjuk, annyi tejfölt adunk hozzá, hogy jól kidolgozható legyen. A tésztát kinyújtjuk kissé, majd 21x30-as kivajazott tepsibe tesszük és ujjainkkal nyomkodva eligazítjuk.
A töltelékhez a túrót áttörtem, kikavartam a puha vajjal, a cukrokkal, a megmosott, mazsolával és a tojások sárgájával. A fehérjéből kemény habot vertem és a túrós krémhez forgattam. Az egészet a tészta tetejére simítottam.
Tetejét megszórtam kristálycukorral. 190 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt megsütöttem. Teljesen kihűlve szeleteltem és lehetett fogyasztani.

10 megjegyzés:

  1. De szép lett, és ugye milyen finom?
    Viszem a képet a játékra és a recept mellé:))

    VálaszTörlés
  2. Megint jól választottatok, már én is kinéztem magunknak jövő hétre valami finomságot Mónitól! :)

    VálaszTörlés
  3. Túrós, ez már jó ajánlólevél:-) Jók ezek a Váncza-receptek! Nem is kell megvennem a könyvet, megtalálom itt a recepteket, tanácsokkal együtt:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az biztos Gerdi, hogy válogatni lehet belőlük mert nagyon finomak. Sok van még amit kiszemeltem, csak legyen időm, na de ha másképp nem, hát vasárnaponként Vánczázok:-)

      Törlés
  4. Finom túrós sütike :) na ez nálunk jöhetne bőven mert mindenki szereti :)

    VálaszTörlés
  5. Jöhetne nálunk is, ha túrós akkor bármilyen mennyiségben, főleg a férjuramnak. :)

    VálaszTörlés