.

2013. május 16., csütörtök

Fő az egészség! Teddi házilag!

A Takarékos konyha blog írójától, Évától kaptam a stafétát ebbe a mozgalomba.
Sokat takar az, hogy egészségesen éljünk. Elsősorban egészségesen kell táplálkoznunk és sokat kell mozognunk. A táplálkozás is megosztó tud lenni. Van aki elveti a tojást, tejet, húst, van aki a nyers kosztra és magvakra esküszik, a péktermékeknél csak a teljes kiőrlésű kenyerekre, kiflikre. Van aki az arany középutat választja, ez vagyok én.
Elfogadtam, hogy a lányom 4 éves korában visszautasította a húst és minden húskészítményt, azóta meg sem kóstolta, pedig már 15 éves.
Én is kevés húst fogyasztok, hetente egyszer-kétszer. A felvágottakat, kolbászokat viszont kerülöm. Tej, tojás minden jöhet, sőt még a zsír is akár sütibe, akár friss kenyérre kenve. Azt vallom, hogy mindent lehet, csak mértékkel.
Ételeinket, italainkat is eszerint állítom össze.
A kisfiam szokta kérdezni, hogy anya ez egészséges? Természetesen. Amit itthon készítünk minden egészséges, hisz nincs benne ízfokozó, adalékanyag, mindenféle színezék. Amit csak tudok elkészítem itthon. Sajtokat, joghurtot, befőttet, lekvárokat, péksüteményeket, tésztaféléket és ezekhez a dolgokhoz az alapot házi termelőktől vásárolom.

Magyarországon Kubu a neve a nálunk kapható Teddinek. Sok blogon találkoztam vele és megvallom hamar rácsaptam, mivel a gyerekeim nagyon szeretik. Most már ezt is tudjuk itthon készíteni.
Persze lehet dobni a kérdőjeleket, hogy miért egészséges, ha párolva van? Szerintem az. Az üzleti vajon hogy készül és még miket tesznek hozzá?
Ebbe tudom, hogy mi van és annyira finom lett, hogy egy nagy üveggel egyből elfogyott.


1 kg répa
1 kg alma
2 citrom
1 banán
1 narancs
10 dkg cukor

A répát megpucoltam, felkarikáztam. Kevés vizet töltöttem rá, lefödtem és odatettem párolódni.
Az almát megpucoltam, az egyik citrom levét kicsavartam. Egy tálba vizet töltöttem, beleöntöttem a citromlevet, ebbe rakosgattam a felszeletelt almacikkeket, hogy ne barnuljon meg, majd a már félpuha répára öntöttem. Lefödve még 5 percet pároltam, ez elég volt az almának és a répa is megpuhult.

Botmixerrel egészen krémesre pürésítettem. Hozzátettem a cukrot és vízzel még egy kicsit hígítottam.
Kicsavartam a második citrom levét is, beletöltöttem az itókába. Kíváncsi voltam, hogy milyen ízt kapok külön a naranccsal és a banánnal, ezért kettétöltöttem a levet. Az egyik részbe ment a narancs kicsavart leve, a másikba a banán botmixerrel beledolgozva. Mindkettő nagyon finom, ízlett a gyerekeknek. A banános sűrűbb lett, de fogyasztáskor vízzel lehet hígítani.


A Fő az egészség! mozgalom szabályai pedig a következők:


1. Ha megkaptad a felkérést, tölts fel egy olyan ételt blogodra, vagy honlapodra -a mozgalom logójával együtt- amit egészséges, vagy a megszokottnál egészségesebb módon készítettél el.

2. Az egyetlen kikötés a recepttel kapcsolatban az, hogy megfeleljen a "Fő az egészség!" mozgalom szempontjainak.

3. A recept mellett tanácsokat adhatsz egészséges elkészítési módokról, vagy írhatsz alapanyagokról is.

4. A felkérést 2-3 bloggernek add tovább, akiket erről értesítesz kommentben, vagy e-mailben.
Mindez természetesen nem kötelező!


Átadnám a stafétát: Markának és Gabriellának.

21 megjegyzés:

  1. Nagyon szépen köszönöm, örülök, hogy rám gondoltatok! :-)

    VálaszTörlés
  2. No-no, szépen haladtok ti is. :) Teljes mértékben osztom az általad leírtakat, ugyanilyen fázisokon estünk át mi is. Ha gondolod, nálam is találsz néhány ivóléreceptet (befőzések-eltevések címke alatt), bár szerintem mindegy, hogy milyen gyümölcsből készül, ki-ki az otthon lévőkből készítheti.

    Nem semmi, hogy a kislányod nem akarta már akkor elfogadni a húst, de képzeld, nálam az oviban van gyerek, aki ugyanilyen zsigerből fogja a húsdarabot és félreteszi. Nem is erőltettem soha, hogy megegye.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen, este megnézem az ivólé receptjeidet, több időm lesz:-) igen, arra gondoltam, hogy ahogy kezdenek megjelenni a hazai friss gyümölcsök, kipróbálom majd azokból is.

      A lányom egyszerűen kijelentette, hogy Ő döglött állatot nem hajlandó megenni. Meglepődtem, magyaráztam akkor, hogy mi is a helyzet a hússal, de attól a perctől nem eszi meg. Tőlem is kérdezi néha, hogy hogy bírom megenni? :-) Ez van. Talán majd változik, de már elég nagy, eldönti mit akar. Nem hiányzik neki, sportol, teljesen megvan hús nélkül.

      Törlés
  3. Naná, hogy egészséges :)
    Okos Lány, tudja mit csinál :)
    Ölellek Titeket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Ági! Ő igen, tudja:-)
      Hatalmas ölelés Neked!

      Törlés
  4. Nagyon finom lehet ez az ivóléd! Nem is csodálom hogy már egy üveget eltüntettetek!:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mire ezt írom Éva, csak egy üveg árválkodik a hűtőben. Finom lesz majd szezongyümölcsökkel is!:-)

      Törlés
  5. Nagyon finom itóka:) Nálunk ezt is dugdosni kéne, hogy ne igyák meg egy nap alatt. Egyetértek én is a leírottakkal, a mértékletesség a fontos:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Trollanyu!
      Én nem dugtam, el is fogyott egy-kettőre:-)

      Törlés
  6. Hmmm ez valóban egy egészséges itóka :)

    VálaszTörlés
  7. Bár én nem nagyon szeretem a répát italban, de az biztos, hogy egészséges. És otthon elkészítve még talán finomabb is mint az eredeti...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem érződik benne a répa. Az alma, citrom savanykássá teszi, a narancs is elviszi az ízét. Én nyersen nem tudom megenni a répát:-)

      Törlés
  8. Köszönöm szépen, hogy gondoltál rám. Nem ígérem, hogy hamarosan, de előbb-utóbb sort kerítek erre a bejegyzésre, és természetesen tovább is adom - nem felejtem el! Csak mostanában nem nagyon megy nekem a blogolás, sem kedvem, sem időm, sem energiám nincs új bejegyzéseket írni, így is millió fotó és recept várakozik a gépemen arra, hogy felkerüljenek a blogra (még húsvét előtti is van :)). Most ilyen időszakomat élem.... :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Természetesen, amikor időd és kedves engedi, rád van bízva. Pihenj egy kicsit, a többit majd megkapod!

      Törlés
  9. Meg sütöttem a sajtos tekercset és nagyon finom. A tésztáját meglehet tölteni bármivel olyan finom .

    VálaszTörlés
  10. Túróval ,lekvárral és sajttal.

    VálaszTörlés