.

2013. április 23., kedd

Házi sajtkrém

Most már csak ez kellett nekünk. Rengeteg sajtkrémet megeszik a lányom. Rányomja pirítósra, bundás kenyérre, tojásrántottára, amire csak lehet. Nagyon szereti.
A legjobb persze a házi lett volna, de eddig nem volt receptem hozzá, így rendszeresen üzletből vásároltam. Mostanáig.
Történt ugyanis, hogy rokonok látogattak meg. Valahogy mindig az ételnél kötünk ki, aztán jöttek az emlékszel a nagyi főztjeire? Már hogyne! Készítette azt a krémsajtot, nem tudod véletlenül mit is tett bele? Háát...azt hiszem tehéntúróból, tojással, szódaporral, aztán megfőzte. Ez volt az alap, aztán mindenféle fűszerrel ízesítette. Ami mindig készült, az a pirospaprikás, köményes volt, emlékszel?
Ez a párom és nagynénje között folyt el, én meg kinyitottam az antennákat, vettem az adást, aztán a hozzávalókat és nekifogtam. Nem tudtam mennyit kell főzni, hogy is kell kinézzen ha kész van, érzésből készítettem.
Zoltán úgy emlékszik, hogy nagyi tányérokba töltötte vékony rétegben, így miután kihűlt szeletelni lehetett az amúgy krémes sajtos.
Én most egy kisebb és egy nagyobb tálacskába öntöttem. Való igaz, hogy a kisebb adag sűrűbb lett, mint a társa. Mindkettőnek tömlős krémsajtállaga volt és az íze is nagyon finom. A nagy adagot csak sóval és egy csipet pirospaprikával ízesítettem, mivel a gyerekek kedvence a sima változat.
Ízlett az egész családnak, úgyhogy a krémsajt is ezentúl házilag készül nálunk. Ha szoktátok Ti is az üzletit vásárolni, ajánlani tudom, próbáljátok ki ezt. Azonkívül, hogy finom, azt is tudjuk, hogy mit eszünk!


50 dkg tehéntúró
1 egész tojás
1 csapott kk szódabikarbóna
12,5 dkg margarin

  Ízesíteni:
só, pirospaprika, őrölt kömény, zöld fűszerek, ki ahogy szereti, kedve szerint

A túrót kikavartam a tojással, a margarinnal és a bikarbónával, majd betettem fél órát a hűtőbe pihenni. Ezután takaréklángra tettem és folyamatosan kavargatva megfőztem. 10-15 perc kellett neki.
Miután az anyagok kezdtek összemelegedni, egy vastagon nyúlós, csomómentes krémet kaptam. Még hagytam egy kicsit a tűzön, de egyfolytában kavargattam.

Aztán fogtam a fazakat és bevittem szemlére a páromhoz, hogy ilyen kell ez legyen? Talán igen, nem tudom, jött a válasz.
 Jó volt a segítség ugye?:-)
Ízesítettem sóval, pirospaprikával, egy kis adagot még őrölt köménnyel is, aztán hagytam kihűlni és lehetett fogyasztani.

51 megjegyzés:

  1. Na, ez most nekem új volt, mármint, hogy tojással készíteni. Én eddig mindig vajjal vagy margarinnal csináltam csak.
    És képzeld: most vettem észre, hogy bár az Erdélyi konyhában már 3 évvel ezelőtt megjelentettem, a blogon nincs fenn ez a "receptem". :P

    VálaszTörlés
  2. Jo, hogy irtal Edith, a margarin kimaradt a receptbol. Koszi! :)

    VálaszTörlés
  3. De jó, ezt a legközelebbi túró készítésnél kipróbálom. Jó sok lett belőle, nagyon finomnak néz ki:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kiadós, elég sok lesz a fél kilós adagból:-)

      Törlés
  4. Húú ezt ki kell próbálnom! Nagyon jól néz ki! Mentettem is a receptet!

    VálaszTörlés
  5. De jó:) Én is meg tudnék enni bármennyit abból a bizonyos tömlős krémsajtból, s ki tudja mi van benne? Ezután kipróbálom a te recepted.

    VálaszTörlés
  6. Finom lehet nagyon, guszta! Szemeztem én is egy hasonló sajtkészítéssel csak ahhoz tej is kell, régi szakácskönyvben találtam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legalább tudjuk mi van benne. Jók ezek a régi receptek!

      Törlés
  7. Nagyon ügyes vagy, igen finomnak látszik ez a krémsajt. :) Még soha nem hallottam erről a készítési módról, de ki fogom próbálni, jó kis fűszeres krémsajt kenyérrel és a friss zöldségekkel nagyon finom tud lenni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugyanolyan hamar megvan, mint a finom pástétomod:-) ízesítheted a krémet ahogy szeretnéd.

      Törlés
  8. Mennyire dermed meg a sajtkrém? Azért kérdezem mert sajtos roló tölteléknek szívesen elkészíteném :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na írtam egy nagy szöveget, erre eltűnt az egész:-)
      Ha tányérba, vagy tálcára öntöd vékonyabb rétegben, 1-2 ujjnyi, akkor szeletelhető krémsajtod lesz annyira megdermed. Ha így teszel mint én, hogy 3 dl egy tálba, akkor kenhető, sűrűbb lesz,ahogy a képen is látod, ha leesik a kanálról megtartja a formáját.

      Törlés
  9. Nagyon jó recept! Ki ne szeretné a krémsajtot. Én is elfogom készíteni! Köszi szépen! :)

    VálaszTörlés
  10. Elmentettem a receptet, el kell készítenem, de komolyan! Egyébként is annyi recepthez kell krémsajt, valamivel kipróbálom... :)
    Tudod, hogy milyen gusztán fotóztad? Én még egy kis őrölt szerecsendióval is el bírom képzelni a fűszerezését. De mindenképp köszi a receptet, remek. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Gabriella! Fűszerezni a végtelenségig lehet, én is fogok vele kísérketezni:-)

      Törlés
  11. A nagyi konyhája verhetetlen! Kifejezetten díjnyertes ez a sajtkrém! Nagyon finom lehet, mindenképpen el fogom készíteni! :)

    VálaszTörlés
  12. Nagyon tetszik, szuper ötlet:))

    VálaszTörlés
  13. Hát ez zseniális! :)))) Mindenképp ki fogom próbálni! :)

    VálaszTörlés
  14. Miert kell bele a tojas???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves névtelen!
      Véleményem szerint a tojás mint kötőanyag van benne. Lehet, hogy működik tojás nélkül is, nem próbáltam. Most én is a kapott receptet követtem, de lehet kísérletezni vele.

      Törlés
    2. Elkészítettem tojás nélkül is. Egy kicsit többet kell főzni mert nehezebben áll össze, de végül jó lett. Ki is lehet hagyni belőle a tojást, ha úgy tetszik.

      Törlés
  15. nekem nem sikerult :-(
    30 perc kevergetes utan feladtam. ugyanolyan darabos maradt..

    VálaszTörlés
  16. Mindegy milyen margarint teszel bele?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én Rama-t szoktam használni, de más sütőmargarinnal is működik, vajjal is.

      Törlés
  17. Mindent a recept szerint csináltam, 30 percig kevergettem, de akkor sem állt össze. Mit ronthattam el? :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A túró kell olvadjon össze a többi anyagokkal. Ha nem állt össze vele lehet a gond. Próbáld meg zsírosabb túróból, össze kell állnia. Én meg teszek egy próbát az üzleti sovány túróval, lássam miként viselkedik. Sajnos nem tudjuk mit tartalmaznak, miért nem olvad.

      Törlés
  18. Nagyon tetszik. Gratulálok! Köszönöm a receptet.
    Vira

    VálaszTörlés
  19. Írtam az előbb, de úgy látom elveszett az éterben. Tegnap megpróbáltam elkészíteni. Össze is olvadtak az anyagok, de nem akart nyúlós lenni, de nem mert még tálba önteni (utólag pedig ezt kellett volna tennem) és aztán újra darabos lett. A szódabikarbónánál a kk. kiskanál (teáskanál) vagy kávéskanál? Én csapott kávéskanállal tettem bele. Nem tudom mi lehetett a gond :(

    VálaszTörlés
  20. Nekem se állt össze. Pedig igazi zsíros turobol kedzitettem.

    VálaszTörlés
  21. Ez valami szuper! :D Nagyon egyszerű, nagyon gyors, nagyon finom. Én fél adagot készítettem belőle mert tartottam tőle hogy nem fog sikerülni, nem is nagyon mértem ki az adagokat, pedig alapjáraton nagyon grammozós típus vagyok, de még így is olyan lett mint amilyennek a nagy könyvben meg van írva! Köszönöm a receptet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én félzsíros túróból készítettem és joghurtos delmát tettem hozzá. :)

      Törlés
    2. Sokszor jó az érzéseinkre hagyatkozni :) nagyanyáink is úgy főztek. Örülök, hogy sikeres lett!

      Törlés
  22. Nagyon finom lett. Köszönöm. :)

    VálaszTörlés
  23. Sziasztok!
    Elkészítettem, de ... :-)
    Kicsapódott a vaj a tetejére, amit szerettem volna belekeverni, de a megoldás az lett, hogy papírtörlővel itattam fel a sajtról.
    A képen látható sajtkrémhez képest az enyém egy sokkal szilárdabb állagú sajt lett, de nagyon finom!!!
    Mit rontottam el szerintetek, hogy elvált a vaj a többi összetevőtől?
    Egyébként a kb. negyed óra alatt nagy állag változásokon megy keresztül a krém... :-)
    Ha tudja valaki a kérdésemre a választ és válaszol azt nagyon megköszönném. :-)
    Timi

    VálaszTörlés
  24. Szerintem a túró lehetett a ludas. Lehet nem volt elèg zsíros, vagy a vaj is lehet, ha vizesebb. Ne add fel :)

    VálaszTörlés
  25. Nagyon finom lett 😊, köszönöm a receptet. Kicspodott,de türelmes kavargatas után össze áll.

    VálaszTörlés
  26. Ki probáltam a receptet kétfélét csináltam nagyon finom lett

    VálaszTörlés
  27. Ki próbáltam a receptet nagyon finom lett

    VálaszTörlés
  28. Azt szeretném kérdezni, hogy a szódabikarbónának mi a szerepe a krémsajt készítésében ? Köszi

    VálaszTörlés