.

2014. január 25., szombat

Házi túró aludttejből


   Ezzel az eljárással nem csak túrót, hanem tejfölt is nyerünk. Hosszabb, néhány napos eljárás, de az eredmény kárpótol. Selymesen puha, krémes túró lesz a jutalmunk.
   Ha tehetjük használjunk házi tejet. Bolti zsíros tejből is készíthetjük legalább 2,8%-os legyen. Az ultrapasztőrizált UHT tej nem megfelelő erre a célra.


Két liter házi tejből 40 dkg túrót kaptam.


Hozzávalók: legalább 2 l házi tej

  A tejet edénybe öntjük, egy napra hideg helyre állítjuk, majd a tetejére feljövő tejfölt egy kanállal leszedjük.  Ezután  lefödve meleg helyre állítjuk, pl. egy konyhapultra. Két nap után megalszik.
  Sütőben vagy kályha tetején lassan felmelegítjük, vigyázva, hogy ne forraljuk. Láthatjuk, ahogy a fehérje kicsapódik.
  Szűrőbe ritka szövésű anyagot terítünk és leszűrjük. Hagyjuk kicsöpögni, ezután használhatjuk tetszésünk szerint.

     Megj: Ha szárazabb túrót szeretnénk, akkor egy éjszakán át is hagyhatjuk csöpögni. Sütemények, palacsinták töltelékének kiváló.
          Ha viszont krémesebb túróra van szükségünk, 10-15 perc alatt csöpögtessük le és használhatjuk is. A megmaradt savót felhasználhatjuk kelt tészták sütéséhez, akár meg is ihatjuk.



 

14 megjegyzés:

  1. Úgy látom, lassan ideje lesz felkeresnem a piacon a tejesembert :)

    VálaszTörlés
  2. Én is így szoktam készíteni és a savót felhasználom a kenyerekhez, péksütikhez:)

    VálaszTörlés
  3. már felforralt és lehűlt tejjel is működik ?

    VálaszTörlés
  4. a túró készitésre gondoltam

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem mert elpusztulnak forralással a bacik

      Törlés
    2. Én joghurtot csináltam, felforraltam a bolti tejet, beoltottam bolti joghurttal ( pár kanallal) és gyönyörűen megaludt.Éppen most tettem fel nagyon alacsony fokozatra a villanytuzhelyen.

      Törlés
  5. Nyári időszakban óvatosan a forralatlan nyers tejjel!
    https://www.antsz.hu/felso_menu/lakossagi_tajekoztatas/jarvanyugy/archivum/2007/kecsketej_20070830.html

    VálaszTörlés
  6. Ha már megaludt a tej, tehetek hozzá frisset a mennyiség növelése végett?

    VálaszTörlés
  7. Indulásból jobb legalább 2l tejjel indítani, ne vegyítsük a folyamat közben.

    VálaszTörlés
  8. Amikor már megaludt a tej, épp hogy csak langyosra kell felmelegíteni, máskülönben ha nagyon felmelegítjük, száraz lesz a túró!Ennek érdekében, melegítés közben, óvatosan az egészet, lapátkanállal megfordítom, hogy egyenletes langyos legyen az egész.

    VálaszTörlés
  9. Hány fokra melegítsem az aludttejet a túróhoz?

    VálaszTörlés