.

2014. január 12., vasárnap

Krémes- fűszeres tejberizs

  
Mostanában sok főzős adást adnak a tévében. Sajnos ritkán nézem, de a párom annál többet. Ehhez a rizshez az alapötlet Gordon Ramsay-től származik, én alakítottam rajta. Nem tettem bele tojást, nem sütöttem, csak egy illatos, krémes desszertnek készítettem, savanykás lekvárral megbolondítva.
  A mascarponet nagyon jó árban, akciósan vásároltam, ilyenkor jó feltankolni belőle, mert rengeteg finomsághoz felhasználhatjuk.

Hozzávalók: 25 dkg rizs, 6 dl tej, 4 dl kókusztej, 10 dkg cukor, 25 dkg mascarpone, 1 vaníliarúd, 3 szegfűszeg, 1 mokkáskanál őrölt kardamom, 1 csipet só; tálaláshoz: baracklekvár, barack

Elkészítése: A vaníliarudat elhasítjuk, magjait kikaparjuk, a szegfűszeggel és a kardamommal forró lábosban néhány másodperc alatt megpirítjuk, majd felöntjük a kókusztejjel, a tejjel, hozzáadjuk a cukrot, a sót és a megmosott rizst. Puhára főzzük. Még melegen belekavarjuk a krémsajtot.
Tálaláskor baracklekvárt adhatunk hozzá, barackszelettel díszíthetjük.

8 megjegyzés:

  1. Akkor megvan a te változatod is:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kati lehetne a tejberizsekből is valamit összehozni:-) tejberizs variációk

      Törlés
  2. De finomra fűszerezted! Én meg amúgy is lekvárral szeretem a tejbegrízt. A mascarponétól meg hmmm... még finomabb lehet!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon fincsi lehet ezzel a fűszerezéssel főzve a tejberizs, és igen könnyed a mascarponéval! :) Szóval biztosan nagyon kellemes desszert, guszta! :)

    VálaszTörlés