.

2013. május 9., csütörtök

Csokis-meggyes kalács

A csoki meggyel nagyon finom,  próbáltam már különböző süteményekbe, muffinba, most kaláccsal is.
Limara-nál láttam ezt a számomra érdekes elkészítési módot. Ő citrommázzal öntötte le a kalácsot, én a csokit választottam. Garantáltan nagyon finom!
Köszönjük Limara!


45 dkg liszt
1 dl tej
6 dkg cukor
1 mk só
2 tojás
5 dkg vaj
1 kk vanília aroma
2 dkg friss élesztő

1 üveg meggylekvár
csokoládé a tetejére

Egy ek cukorral elkavart langyos tejben felfuttattam az élesztőt és a többi hozzávalóval együtt tésztát gyúrtam. Letakarva kitettem a napra 1 órára kelni.
Egy 28 cm-es piteformát vajjal kikentem, a megkelt tésztát beleborítottam, belenyomkodtam, hagytam újra duplájára kelni.

Egy villa lisztezett nyelével a tésztát benyomkodtam köralakban, ebbe a résbe pakoltam a meggylekvárt, amit előzőleg szitában lecsöpögtettem.

180 fokra előmelegített sütőben 35 percet sütöttem. Rácsra tettem kihűlni, majd tetejére olvasztott csokoládét csorgattam.

22 megjegyzés:

  1. Hát ez igen finom lehet nagyon guszta! Pedig szoktam látogatni Limarát de ez valahogy elkerülte a figyelmemet! Nagyon tetszik! Most megint lesz egy süti ami piszkálni fogja a kíváncsiságomat, de csak addig még elnem készítem!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Régi receptje Éva. A kalácsait nézegettem, akkor bukkantam rá. A párom posztolta, mert időm nem volt és Ő sem találta meg, ezért csak a Limara oldalát linkelte be:-)

      Törlés
  2. De kívánatos, ahogy meg van csorgatva a csokival, isteni finom lehet. Ez inkább megybefőtt, nem lekvár, vagy a kettő keveréke? Végülis mindegy, mert itt meggyet sajna nem lehet kapni, ritka, mint a fehér holló:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lekvárnak tettem el, de nem főztem vastagra. Mivel több levet enged a meggy főzéskor, leszűrtem és vízzel hígítva megitták a gyerekek. Ha vastagabb lett volna nem csöpögtettem volna, mehet rá úgy.

      Törlés
  3. Meseszép, kívül-belül! :) A meggy-csoki párosítás tényleg nagyon finom, a kelt tésztával pedig különösen! :)

    VálaszTörlés
  4. Szenvedés hozzátok jönni. Ti ilyen mennyei finom sütiket csináltok, én meg csak nézegethetem őket...:(

    VálaszTörlés
  5. Jajj ez isteni:) Ógy megkívántam, szépen muszály lesz kalácsot sütnöm a hétvégén:)

    VálaszTörlés
  6. Ezt azonnal el kell készítenem! Nagyon meggyőző!!!:))))

    VálaszTörlés
  7. Csokival nekem jobban tetszik, mint a mázzal. Nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is jobban tetszett és a gyerekeknek is:-)

      Törlés
  8. Jaj, ez nagyon guszta, ezek a fotók...! :P Na, ezt egyszer nekem is meg kell sütnöm...

    VálaszTörlés
  9. Egyetértek Csilla Andival, annyira csak nézni lehet, és nem harapni!:-)) Tudom....el kell készíteni, de az nem olyan, mint amit Ti csináltok!:)

    VálaszTörlés
  10. Mennyei és a lehető legjobb párosítás :) meggy, csoki és kalács hmmmm :)

    VálaszTörlés