.

2013. május 29., szerda

Ostoros kalács- Blogkóstoló 9

Szemeztem én rég ezzel a kaláccsal különféle helyeken, de váratott magára, vagyis a blogkóstolóra.
   Ennek a fordulónak a házigazdája Rubin Gabi, a Rubin konyhája blog írója, aki a sorsoláskor Tortafüggő Marisz blogját húzta nekem. Innen kellet választanom valami finomságot. Megvallom, nem volt könnyű dolgom, egész listát írtam. Az ostoros kalács után felkiáltójelt tettem,  hogy ez legyen az első. Listámon szerepelt még a Sült pillangó, a Török zsemle, a Rózsafánk muffin formában, a Szezámtallér, a Kelt- kakaós-mazsolás kuglóf és még sorolhatnám tovább. Szépen lassan ezeket is kifogom próbálni.
  A kalács fantasztikusan finom! A lányom szerint mindig csak ezt kellene süssem, a legfinomabb kalácsnak titulálta, amit eddig evett.
Kisülés után csorgott a csoki az alján, de ez is a lényeg. Más blogokon is keresgéltem, utánanéztem, mindenkinek megreped, kifolyik a csoki. De ez a csoki átitatja a kalácsot, amitől isteni íze lesz.
Miután kivettem a sütőből sajnáltam letenni az aljára olyan csodásan csokis volt, inkább az oldalára tettem, aztán megfordítottam. Így hűtöttem ki.
Most már azt is tudom miért süti mindenki egy nagy tepsiben egyszerre a két kalácsot. Én nagy okosan, arra gondolva, hogy jobban megtartja kalácssütő formában az alakját, két formába tettem, de sülés közben a csokiból egy kevés kifolyt, amitől  lett füst, aztán szellőztetés. Mindig tanulok:-)
A kalácsot a tegnap délután sütöttem, most mindjárt dél van és az előbb mostam ki a tálat. Tudjátok mit jelent ez, hogy már nincs egy morzsa sem belőle:-)
  Marisz köszönjük ezt a nagyszerű receptet!


A tésztához:
60 dkg liszt
3-4 dl tej
3 tojássárgája
6 dkg cukor
3 ek étolaj
csipet só
5 dkg friss élesztő

1 tojás lekenni a tetejét

A töltelékhez:
25 dkg Rama margarin
20 dkg porcukor
3 ek natúr kakaópor

A tejet meglangyosítottam (3 decit), a cukrot belekavartam, az élesztőt belemorzsoltam, hagytam felfutni.
A liszthez adtam a tészta többi hozzávalóját, beleöntöttem az élesztős tejet és jól összegyúrtam. Lehet tenni hozzá még tejet ha szükség. Puha, de nem ragacsos tésztát kell kapjunk.
Kiolajozott tálba letakarva, meleg helyen kelesztettem másfél órát.
Ez idő alatt a töltelék hozzávalóit kikavartam krémesre.

A megkelt tésztát kissé átgyúrtam, 6 egyforma részre vágtam, cipókká formáztam.

Kinyújtottam 25x30-as téglalappá, kentem mindenikre a krémből és felcsavartam.

Három rudat összefontam.

Mikor mindkét kalácsom meg volt fonva, kivajazott kalácsformákba helyeztem, de Ti ne így tegyétek, hanem egy nagyobb tepsibe sütőpapírt, bele a két kalácsot egymás mellé. Letakartam és a sütőt beállítottam 200 fokra. Amíg a sütő melegedett, a kalácsok keltek.
Tetejüket felvert tojással lekentem, a forró sütőben 25 perc alatt szép pirosra sültek.

Ha tudjátok várjátok meg amíg kihűl, mi nem tudtuk megvárni, langyosan már szeleteltük:-)

Ilyen csokis volt az alja:

18 megjegyzés:

  1. Azta de ügyes és gyors voltál ! Nagyon guszta és igen finom ez a kalács már sütöttem én is! Hirtelen ahogy megláttam hogy blogkóstoló egészen megzavart hogy mikor is van a határidő?:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva!
      Van még időd készíteni, nekem most így alakult:-)

      Törlés
  2. NAgyon szép lett. Én is hamarosan készítek valamit a blogodrol, az a baj, hogy túl sok minden tetszik. Nem tudok dönteni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!
      Kíváncsian várom, hogy mit kóstolsz meg tőlem:-)

      Törlés
  3. Hát szuper gyorsak vagytok:) Ez a kalács nagyon finom, már én is sütöttem ilyet. Csak ne lenne a döntés mindig olyan nehéz, én is kinéztem már több dolgot Éva blogjából, de mindegyik tetszik:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, igen ez a helyzet:-) nehezen tudtam eldönteni melyik is legyen, de lassanként a többi kijegyzeteltet is sorra kerítem:-)

      Törlés
  4. Én is most kaptam észbe, hogy BLogkóstoló 9, te tényleg gyors voltál:)
    Isteni lehet ez a kalács:)

    VálaszTörlés
  5. Mennyei finom kalácsot sütöttél :) nagyon jó választás volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye! A gyerekeim dicshimnuszt zengnek róla:-)

      Törlés
  6. Nagyon ügyes vagy, szép lett a kalácsod, és örülök, hogy ízlett is mindenkinek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük Marisz! Azt hiszem ilyen rekord idő alatt még nem fogyott el nálunk kalács:-)

      Törlés
  7. Milyen ügyes voltál, már el is készültél a Blogkóstolóra. :)
    Nagyon finomat választottál, szép lett a kalácsod. :)

    VálaszTörlés
  8. De ügyes vagy, máris elkészítettél egy finomságot a Blogkóstolóra! Megyek, gyorsan megnézem, nekem ki jutott. Én mindennel le vagyok maradva...

    VálaszTörlés
  9. Sziasztok! Hogyan lehet blogkóstolóba bekapcsolódni? Lehet-e egyáltalán?
    Üdv.: csajkaland.blogspot.com

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Természetesen lehet! A házigazda amikor meghirdeti(most Rubin konyhája) kell hagyni egy megjegyzést, hogy részt veszel a játékban. Így bekerülsz a sorsolásba és kapsz egy blogot ahonnan készíthetsz finomságot(-at). Persze tőled is készít valaki. Jó játék:-)
      Figyeld majd Gabit, mikor a határidő lejár ír egy összesítést és azt is, hogy kinek adja tovább a stafétát. Majd ott kell hagyni egy megjegyzést.

      Törlés