.

2013. június 19., szerda

Ditti blogszülinapi játékára

Ditti  érdekes játékot hirdetett egyéves blogszülinapja alkalmából. Három kérdésre kell válaszolni, ami összefügg a konyhai tevékenységünkkel.
A játék június 21-ig tart, tartsatok velünk!

És akkor az első kérdés:
    -  Mi az az 5 különleges konyhai segédeszköz, ami nélkül ma már nem tudod elképzelni a konyhádat?
       1). BOTMIXER - mindig kéznél van, majdnem naponta használom
       2). KONYHAI ROBOT- a tavaly szülinapomra lepett meg vele a párom, nagyon megkönnyíti a munkámat. Aprít, szeletel,

reszel, kever-kavar, habot ver.
       3). KUKTA - kettő is van belőle, egyik 4 l, másik 9 l-es. Heti rendszerességgel használom, még a héjában főtt krumplit is ebben főzöm. Időt, energiát takarítok meg vele.
       4). A SÜTŐM- ami idei szerzemény. Nem egy nagy márkás cucc, nem is beépíthetős, de gyönyörűen süt és van benne minden amire nekem szükségem van.
       5). KONYHAI MÉRLEG - mivel a régi, sima mérlegem valamiért feladta a harcot, vennünk kellett egy újat. Elektromos, nagyon szeretem, játék vele dolgozni. (Én mindig mérleggel mértem, mérek. Lánykoromtól így szoktam meg).

      Kiemelném még a szilikonos keverőlapátomat, amit Trollanyu küldött

 a tavaly egy játék alkalmából. Imádok dolgozni vele. Na és az egyéb apróságok, a sütőformák, lehetne sorolni.

     -  Volt-e olyan konyhai kütyü, amit teljesen feleslegesen vettetek meg, mert abszolút nem használjátok?
        Igazából nekem nincs, de tényleg. Tudatos vásárló vagyok,  kétszer meggondolom mielőtt megveszek valamit. Ezért lett csak mostanában konyhai robotom is:-)  de... a párom évekkel ezelőtt vásárolt egy aprítógépet, amit kézzel kell tekerni, azóta is a dobozában van:-)

    -  Mi az a 3 konyhai munka amit nagyon, de nagyon nem szeretek csinálni?
     1).  MOSOGATÁS, főleg a beleszáradt edények mosogatása, pl puliszkafőzés után.
     Gondolkodom, de többet nem találok. Ha házimunkát kérdeztél volna, mondanám a VASALÁS-t is, nem vagyunk barátok. Csak azt vasalom amit muszáj :-)

8 megjegyzés:

  1. No, én is feleslegesnek tartottam a kézi aprítógépet, amit az ócskán vettem, és odaadtam a húgomnak. Pedig most már tudnám, mit csinálnék vele. Jobban mondva BELŐLE: kézi fagyigépet. És, mivel tudom, hogy te is kedveled az otthon készített dolgokat, töltsd meg házi tejföllel, és tekergessed. Vaj lesz belőle. Én erre hazsnáltam, amíg nálam volt, de végül már nem tudtam elég tejfölt leszedni a tejről, és ezért vált feleslegessé.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Húha, mekkora ötletet adtál! Elő is veszem, nézzek szembe vele. Szerintem is beválna tökéletesen fagyi gépnek, meg vajnak is kipróbálom! Kösziii!

      Törlés
  2. :) Köszönöm, hogy jöttél játszani! :) Vasalás...én nem vasalok, technika: vizes ruhákat kiszedni a mosógépből, félbe hajtani hosszában, a csap szélére teríteni őket szépen sorban egymásra. 20-30 percet így hagyni, és lehet teregetni. Kivasalják magukat, de tényleg! :D Kivétel persze az ing/blúz azokat muszáj vasalni, de az a párom feladata, mert ez az egyetlen házimunka van, amit én nem vagyok hajlandó, csak végszükség esetén. :D
    Botmixer: nálam is top 5-ös! :)
    Én is tudatos vásárló vagyok, de azért néha sikerült beválasztani. Majd megírom én is! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én rögtön kiszedem a ruhákat a gépből ha megállt, jól megrázom, aztán kiterítem száradni. Jó a te ötleted is, köszi szépen:-)
      Várom a Te listádat! :-)

      Törlés
  3. A vasalás nekem is ellenségem, a függönyöket szoktam még az ingeken blúzokon kívül átvasalni és szerencsémre egyikünk munkája sem kívánja meg a napi elegáns megjelensét, így nem kell sűrűn vasalóhoz nyúlnom. Az én trükköm a teregetésnél, hogy kiszedem lejárás után azonnal a mosógépből a ruhákat, a pólókat és nadrágokat kirázás után félbehajtva csinos rolókba tekerem és állni hagyom jó 10 percig, önvasalás rulez ;)

    VálaszTörlés
  4. óóó, a vasalás, azt szeretem, tudod mi a trükkje? én előadást hallgatok közben és arra figyelek, mindig előbb fogy el a vasalnivaló, minthogy vége legyen az előadásnak, hidd el! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez is egy jó megoldás! Ha felgyűl a vasalnivalóm kifogom próbálni. Köszi!:-)
      Ne is gondoltam, hogy ennyi jó tippet fogok kapni Tőletek. Köszönöm <3

      Törlés