.

2013. június 10., hétfő

Mazsolás, kakaós bukta

Hazahozott a fiam az oviból egy csúnya szájfertőzést. Két napig joghurton kívül semmit sem evett. Mára már sokkal jobban volt, de az étel nem nagyon ment még, ezért gondoltam a buktának örülni fog.
 Jól gondoltam, kettőt evett meg egy pohár tej kíséretében.


A tésztához:
60 dkg liszt
4 tojássárgája
2,5 dkg élesztő
8 dkg cukor
2 dl tej
10 dkg olvasztott vaj

A töltelékhez:
2 ek kakaópor
4 ek cukor
8 dkg mazsola
8 dkg vaj

A tésztához a tejet meglangyosítottam, belekavartam egy kiskanál cukrot, belemorzsoltam az élesztőt és hagytam felfutni, majd a többi hozzávalóval együtt sima tésztát gyúrtam. Letakarva meleg helyen 1 órát kelesztettem.

A töltelékhez a vajat megolvasztottam. A cukrot, kakaót és mazsolát összekavartam.

A megkelt tésztát téglalappá nyújtottam, kockákra vágtam, mindenikre kevés vajat ecseteltem, majd egy kiskanál kakaós töltelékkel megszórtam. Négy csücskétől összecsíptem, megformáztam és vajazott tepsibe egymástól kisebb távolságokra rakosgattam. Tetejüket a megmaradt vajjal kentem le.
Hideg sütőbe tettem, 180 fokra állítva a sütőt szép pirosra sütöttem.



16 megjegyzés:

  1. Kínoztok ezekkel a kelt tésztákkal. Már második blog ahol kelt sütemény van . Nagyon guszta a buktád és finom lehet ezzel a különleges töltelékkel. Na jó, akkor én is kitalálok valami kelt finomságot az biztos!:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így kell ezt Éva, kívántassuk egymással:-) aztán holnap sütésre fel! Várom mit találsz ki:-)

      Törlés
  2. Javulást a fiasnak:) A bukták pedig isteniek, én már csak tudom:)

    VálaszTörlés
  3. Jaj, bukta... annyira imádom! Milyen jó ötlet a mazsolás-kakaós töltelék - a férjem és a kisfiam nagyon örülnének ilyen tölteléknek. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálatok is nyerő? Akkor nem vagyunk egyedül:-)

      Törlés
  4. Remélem már jobban van a kisfiad, még régről emlékszem ilyen fertőzésre, szőrnyű volt. A bukták szuperek, mi is örömmel falatoznánk:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm trollanyu, jobban van, de még nem igen eszik. Elég nyűg betegség, mert csak kenegetni tudom, azzal is harcolunk, mert csípi, meg öblögetni. Tényleg szörnyű.

      Törlés
  5. Szegény kisfiad, biztos nagyon fájt neki. Mielőbbi gyógyulást neki! De gondolom Anya gondoskodásának köszönhetően úgy lesz! Rég sütöttem buktát, most rendesen megkívántam. Tenni kéne róla:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fáj még most is, beszélni is alig akar nemhogy enni.
      Dolgozunk rajta, hogy mielőbb elpusztítsuk a rossz bacikat, győzzenek a jók:-)
      Süssél te is valami finomságosat:-)

      Törlés
  6. Milyen aranyos, falatnyi kis bukták. Csokisan, tejjel mennyei élvezet. Jobbulást a kis betegnek!

    VálaszTörlés
  7. Jobbulást a kisfiadnak! A buktád meg.... hmmm ezt én sem hagynám ki az biztos! :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon sajnálom, hogy így kell szenvedni a fiacskádnak. :( Remélem mielőbb meggyógyul!
    A bukták nagyon szépek. :) Igaz az én nem szeretem a mazsolát, de a kakaós bukta jöhet bármikor. :)

    VálaszTörlés
  9. Korgó gyomorral nem szabad ilyen gyönyörűségesen finom ételeket nézegetni...!!! Ha most lehetne három kívánságom, az első egy ilyen finomság lenne! Dobom a pöttyös labdát, jó?...:)

    VálaszTörlés
  10. Jobbulást a kisfiadnak, remélem, hamar meggyógyul! :) Persze ha ilyen finomságokat sütsz-főzöl, könnyebben megy a gyógyulás is! :)

    VálaszTörlés