.

2013. június 17., hétfő

Nyers meggy télire

Sütikbe, levesbe, mártásba  kiváló.
Ebben a formában most kísérlet képen tettem el thechefviki  ajánlásával. Elsőre szimpatikus volt a recept. Nem kell főzni,  sem dunsztolni!
Egy régebbi receptes könyvet is fellapoztam, a receptek majdnem azonosak, a szalicil mennyiségében van eltérés.


Én így tettem el:

4 kg kimagozott meggy
1 kg cukor
1 kk szalicil

A kimagozott meggyet összekevertem a cukorral és a szalicillel. Az edényt letakarva hűvös helyre tettem 24 órára. Kétszer  kavartam bele, másnapra a cukor elolvadt.
A cukros meggyet jól zárható üvegekbe tettem, tetejüket rácsavartam és a kamrába végleges helyükre helyeztem.

A szakácskönyv ehhez az adaghoz 1 dkg szalicilt javasol, thechefviki  a 10 kg meggyhez tett 1 evőkanállal, olyan receptet is találtam ahol egy kiló gyümölcshöz 1 késhegynyi szalicilt ajánlanak.
Mindenki adagolja saját érzése szerint.







14 megjegyzés:

  1. Én is így teszem el mindig,annyi különbséggel,hogy kilónként kb. 7 dkg cukrot teszek hozzá :)De csak azért mert mi így szeretjük :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eláll kevesebb cukorral is? Ha igen, akkor nem is kell ennyit beletenni, majd lehet ízesíteni az ételben.

      Törlés
  2. De jó ötlet így nyersen. Szépek az üvegben:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Időt spórolunk vele, hogy nem kell dunsztolni, főzni és így megmarad minden benne, a színe is eredeti.
      Köszi Kati:-)

      Törlés
  3. Nagyon jól mutatnak. Így még nem próbáltam eltenni, de ami késik, az nem múlik :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szépen állnak a kamrában, pedig eléggé meleg van. Minden nap meglesem őket:-)

      Törlés
  4. Hol van a célja recept

    VálaszTörlés
  5. Nekem megforrt :( Ki kell dobni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnálom.....hát ha az elején vetted észre egy kis cukorral össze lehet főzni még, de ha már erjedt, akkor lehet pl. szeszt tölteni rá és meggypálinkának átalakítható.

      Törlés
  6. Én rég óta így teszem el, kimagozva. Kevesebb cukorral is eláll, de akkor pótolni kell a cukros lét forró vízzel, hogy az üvegekben ellepje a meggyet.

    VálaszTörlés