.

2013. június 24., hétfő

Narancslekváros, kókuszos rózsa- SAD 16

A SAD 16. házigazdája ebben a fordulóban SüniSüti, aki egy nagyon jó témát talált ki: Rózsás kedvemben.
  Az én rózsás kedvem a sütés közepétől kezdett megjönni, mikor láttam, hogy milyen szépen alakulnak a rózsáim. Még a nagy meleget is legyőztem:-)


Hozzávalók a tésztához:
45 dkg liszt
10 dkg cukor
2,5 dkg friss élesztő
1,5-2 dl tej
10 dkg olvasztott vaj
1 tojás
1/2 kk só

A töltelékhez:
1/2 üveg narancslekvár
3-4 ek kókuszreszelék

Tetejét lekenni:
1 felvert tojás

A tésztához a langyos tejbe kevés cukrot kavartam, belemorzsoltam az élesztőt, hagytam felfutni, majd a többi hozzávalóval puha tésztát dagasztottam. A tálat letakarva kitettem a napra 1 órát kelni.
Miután megkelt 20 részre osztottam, kis golyókat formáltam. Mindeniket 14 centis körré nyújtottam. Négy részen bevágtam.

A töltelékhez a lekvárhoz annyi kókuszt kevertem, hogy keményebb masszát kapjak. Nem jó, ha folyik!
Mindenik bevágott kör közepébe egy kiskanál tölteléket tettem és elkezdtem összecsipegetve elkészíteni a szirmokat. 
Az első negyeddel bevontam a tölteléket, a mellette levő negyedet is ráhúztam, a széleken összecsípve, majd így jártam el a másik két résszel is.
Ilyen lett sütés előtt.

Még egy fél órát hagytam kelni, tetejüket  tojással lekentem, majd előmelegített 180 fokos sütőben 20 perc alatt megsütöttem.

22 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek! És a narancslekvárral különösen finom lehet. :)
    Én is készítettem már, csak almával.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Okki!
      Biztosan almával is finom, eltudom képzelni más töltelékekkel is.

      Törlés
  2. Nagyon szépek lettek és nagyon finom lehet a narancslekvár a kókusszal! Az a tészta formázási technika nagyon tetszik egyszer még talán ki is próbálom valami fincsi töltelékkel!

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörűen sikerültek, meghiszem a rózsás kedvedet! ;-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem mindannyian így vagyunk vele, ha megvagyunk elégedve a munkánkkal:-)

      Törlés
  4. Csodaszépek lett, öröm rájuk nézni! :) Nagyon fincsi lehet ezzel a töltelékkel, legközelebbi sütésnél ki is próbálom, nagyon tetszik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hetek óta tologattam a hűtőben egy fél üveg narancslekvárt. Hűtő pucolásnál ki is pakoltam, hát ez lett a sorsa:-)talál ízre a kókusszal.

      Törlés
  5. Nagyon mutatós, finom kalácsrózsákat sütöttél! Én is szoktam hasonlót.

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörűek lettk, isteni töltelékkel:) Igazán rózsás kedvedben voltál, s milyen jól tetted:)

    VálaszTörlés
  7. Szépséges kalácsokat sütöttél! :)

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörű szép lett!!! Valahogy el kellene raktározni az agyamba, hogy Karácsony környékén (is) megsüssem. Azt hiszem, beírom a naptárba. Úgy lesz. Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Maradék hasznosítás volt, azért lett ez a tölteléke, de almásan is fincsi, vagy túróval is eltudom képzelni:-)

      Törlés
  9. Csodaszépek!!!! ÉS különleges az ízvilága! :)

    VálaszTörlés
  10. Szépek! töltöttek! Imádnám!

    VálaszTörlés