.

2013. június 8., szombat

Paraszt csorba

A csorba mindenik fajtáját szeretjük, de tavasszal, nyáron amikor roskadozik a piac a sok friss zöldségtől a paraszt csorba a kedvenc. Kerülhet bele mindenféle zöldség, a tetejét pedig friss zöldekkel szórjuk meg.


1/2 kg disznóhús
1 fej hagyma
1 szál petrezselyemgyökér
1 nagyobb szelet zeller
2 szál répa
3 darab krumpli
2 marék zöldborsó
1 kis szelet friss káposzta
néhány rózsa karfiol
1 ek házi paprikakrém vagy  1/2 friss paprika
2 ek sürített paradicsom (vagy 15 dkg paradicsom meghámozva, felkockázva, esetleg paradicsomlé)

bors magic( esetleg helyette citromlé)
olaj

A tetejére:
friss lestyán és
friss tárkony

A húst apró kockákra vágom és sós vízben, kuktában odatettem főni, sípolástól számítva 15 percet. Ha fazékban főzzük hosszabb ez az idő, félpuhára kell főzni.
A hagymát, a répát, a petrezselymet, a zellert kevés olajon megfuttattam és a húshoz töltöttem.
A paprikakrémmel ízesítettem, hozzátettem az apróra vágott krumplit, karfiolt, majd a káposztát, a zöldborsót és puhára főztem. Végül sűrített paradicsommal és kevés bors magic-al ízesítettem. Tetejét apróra vágott zöldekkel megszórtam.
Aki szereti tejfölt is tehet bele fogyasztáskor.


13 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett! Nálunk is nagy kedvenc, csak mi tárkonyos ragú levesnek hívjuk:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ragulevest is szoktam, de azt tejfölös eresztékkel. Itt a lestyán elviszi az ízét, mi nagyon szeretjük:-)

      Törlés
  2. Jó kis tartalmas leves, nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aki szereti a sok zöldséget meg a lestyán ízét annak fincsi:-)

      Törlés
  3. Én még sosem készítettem csorbalevest, de már ettem és nagyon ízlett. Mentettem is a receptet, köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon kedvemre való, imádom a leveseket:) Én biztosan tennék bele tejfölt, azt is szeretem:)

    VálaszTörlés
  5. Bizony hogy nagyon guszta! Szerencsére nálunk mindenki szereti a leveseket így ez a recepted is ki lesz próbálva :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Millye! Egészséggel fogyasszátok:-)

      Törlés
  6. Nagyon jól néz ki! Ezt ki kell próbálnom nekem is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Ditti! Én még vacsorára is kanalaztam belőle, annyira jó! Csupa zöldség, semmi mű plusz:-)

      Törlés
  7. Én is szoktam készíteni, csak kihagyom belőle a lestyánt mert azt nem szeretem. ;)
    Nagyon finom. :)

    VálaszTörlés