.

2013. június 18., kedd

Joghurtos krumplilepény

Sütőben sütöttem. Egy könnyű leves után könnyed második ebben a nagy melegben. Volt ki kovászos uborkával, más pedig fokhagymás tejföllel fogyasztotta.


1 kg krumpli
1 tojás
4 dl joghurt (lehet kefir is)
15 dkg liszt
1 csapott ek só
5 dkg zsír
1 csipet szódabikarbóna

A krumplit meghámoztam és lereszeltem. Hozzákavartam a többi hozzávalót is, majd  félretettem pihenni 20 percet.
Ezalatt egy gáztepsit kizsíroztam, a sütőt 180 fokra előmelegítettem.
A masszát a tepsibe simítottam és 45 percet sütöttem, amíg a teteje is egy kissé megpirult. Még melegen kockákra vágtam.

24 megjegyzés:

  1. Guszta! Nagyon finom lehet és praktikus hogy sütőben meglehet sütni .Nem ismertem eddig ezt a receptet .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orulok, hogy tudtam ujat mutatni :)

      Törlés
    2. Tepsiben is lehet sütni Éva, kevés olajon, de így szerintem jobb. Hajni:-)

      Törlés
    3. Ezt az ételt nálunk Zalában krumpliprószának hívják. Édesanyám is tepsiben sütötte. Én már serpenyőben sütöm, kanállal adagolom. pirosra sütöm egyik oldalát aztán megfordítom és a másikat is megpirítom.

      Törlés
    4. Gondolom ez lehet a régi, eredeti neve. Köszönöm!
      Bárhogy sütve finom, mi nagyon szeretjük:-)

      Törlés
  2. Nagyon szuper, érdemes lesz kipróbálni

    VálaszTörlés
  3. Szerettem volna feliratkozni a rendszeres olvasóid közé, de nem engedélyezi. Szerinted miért? Az lehet, hogy azért nem, mert nincs gmail-os postafiókom ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Evetke, a feliratkozashoz szukseges a postafiok, de vajon Vikihez, hogy iratkoztal fel? Mert neki is ilyen tipusu blogja van mint nekunk.
      Vegso esetben a Facebook-on is like-olhatod es kovetheted az oldalt, ott fennebb a gomb :)

      Törlés
  4. De jól hangzik, kipróbálós:)

    VálaszTörlés
  5. Na már tudom mit kezdek a maradék régi krumplimmal. Köszi nektek az ötletet.

    VálaszTörlés
  6. De nagyon jól hangzik, és milyen guszta is! :) Persze én krumplirajongó vagyok, nagyon szeretem a burgonyás ételeket! Ki is fogom próbálni ezt a nagyon finomnak tűnő lepényt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Frissen jó ropogós, hidegen megpuhul, de úgy is finom.

      Törlés
  7. Remek vacsi ötlet ez a lepényke :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szeretjük a krumplilepényt és bár sokmindent sütöttem sütőben, krumplilepényt még nem. Na majd most!:)

    VálaszTörlés
  9. Szuper ötlet - próba lészen!!!! köszönöm

    VálaszTörlés
  10. A férjem nagy krumpli kedvelő. sokszor már azt sem tudom hogy, hogy variáljam hogy azért változatos is legyen meg meg se unjuk. Biztosan ki fogom próbálni, tetszik. Köszi szépen. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is szeretjük minden formában. Süsd meg jó pirosra, ropogósra, finom:-)

      Törlés
  11. De jó is lenne most, reggel óta a hűtőben hül a friss kovi ubim hozzá! Kis is próbálom :)))

    VálaszTörlés