.

2013. június 11., kedd

Török lepénykenyér

Gyros volt mai ebédnek tervezve, nagyszerű alkalom, hogy  kipróbáljam Trollanyu joghurtos lepénykenyerét. 
Nagyon finom lett! A fotón látható töltött kenyeret  én pusztítottam el:-)
Köszönjük Trollanyu!

6 darab lepénykenyérhez:
45 dkg liszt
5  g szárított élesztő
1 kk só
1 ek olívaolaj
2 dl joghurt

A hozzávalókat összekavartam, sima, rugalmas tésztát gyúrtam. Letakarva napra tettem kelni 20 percet. Ezalatt előkészítettem a zöldségeket, a tzatzikit.
A megkelt tésztát 6 részre osztottam, körré nyújtottam, kissé megkentem olajjal, majd egy felforrósított serpenyőben mindkét oldalát megsütöttem.

Tölteléknek vékonyra vágott káposzta, újhagyma, paradicsomkarika, tzatziki, kevés szalmakrumpli és csirkemellcsíkok kerültek bele.

15 megjegyzés:

  1. Ejha, a napokban többször készítettem. A Páromazt kérdezte, nem eszünk néha kicsit egyoldalúan? :) Hát én imádom, most, hogy nálatok látom, megint megkívántam...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is szeretem nagyon, főleg sok zöldséggel! :-)

      Törlés
  2. Ilyen nekem is kell!!! Olyan guszta és az a sok zöldség..hmmm... Beütemezve! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet nagyobb adag lepénnyel indítani, mert finom. Hidegen a fiam tejfölt mártogatott vele:-)

      Törlés
  3. Nagyon guszta, főleg ezzel a gazdag töltelékkel! :) Ha maradt esetleg egy töltött lepényed, elfogadom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zöldség van még Hankka, a többi mind elfogyott, de mire ideérsz elkészül a lepény. Na jössz? :-)

      Törlés
    2. Én is szeretnék jönni....
      Nagyon szépek lettek :)

      Törlés
    3. Gyertek, gyertek, szeretettel várlak!
      Köszönöm:-)

      Törlés
  4. Nagyon jól sikerültek:) Örülök, hogy ízlett nektek is, szuper így jól megtöltve:)

    VálaszTörlés
  5. Fenséges! Azt hiszem én is szívesen "elpusztítottam" volna :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon klassz lehet! De mivel tudnám helyettesíteni a joghurtot tejfehérje allergia esetén?

    VálaszTörlés