.

2013. június 15., szombat

Meggyes kocka

Aránylag olcsón szép meggyet vásároltam a piacon. Magozás után lemértem a télire eltenni szánt adagot, megmaradt 20 dkg. Ez került a sütibe. Tetején a hab szebb is lett volna, ha időközben nem nyitom ki a sütő ajtaját. Ezt csak én tudom:-) a Család hamar eltüntette a kockákat.


3 tojás
6+6 ek cukor
1/2 csom. sütőpor
1,5 dl tej
10 dkg vaj
8 ek liszt
1/2 üveg rumaroma
20 dkg meggy

Tetejére kevés reszelt csokoládé.

A tojássárgákat 6 ek cukorral és a vajjal kikavartam, hozzáadtam a tejet, a lisztet, sütőport, rumot.
Kivajazott, lisztezett tepsibe öntöttem, tetejére szórtam a meggyet és 180 fokra előmelegített sütőben 10 percet sütöttem.
Közben felvertem a tojásfehérjéket a másik 6 ek cukorral kemény habbá.
A tésztát kivettem, a habot rásimítottam és visszatettem a sütőbe. 180 fokon még 5 percet sütöttem, aztán visszavéve a fokot 10 percet maradt a sütőben.
Kihűlés után kevés csokoládét reszeltem a tetejére és hideg vízbe mártott késsel kockákra vágtam.


12 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és nem is csodálom hogy elfogyott mert nagyon finom lehet! Ezt a meggyest eddig nem ismertem jó a recepted!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A rumtól különlegesebb az íze.
      Köszönöm Éva!

      Törlés
  2. Jobbnál jobb meggyeseket látok ma, ez is nagyon szuper:)Sajnos meggy itt nincs, más gyümölccsel ezt is ki fgom próbálni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, itt meggyszezon van, de működik más gyümölccsel is:-)

      Törlés
  3. Remek süteményt készítettél! Igazi íz élmény lehetett! :)

    VálaszTörlés
  4. Hát ez szépséges, és finomságos is lehetett!

    VálaszTörlés
  5. De jó kis könnyed sütike, mennék megint hozzátok! :D

    VálaszTörlés
  6. Meggyes süti? Na, az nálam bármikor és bárhol jöhet bármennyi mennyiségben. :)) Igazán jól néz ki, én is épp azt akartam írni, mint Hankka, hogy olyan jó könnyednek néz ki, mentem volna hozzátok enni szívesen én is. :D

    VálaszTörlés
  7. Milyen jó kis süti, tetszik ez is. :)

    VálaszTörlés