.

2013. június 16., vasárnap

Vasárnap Vánczával- Álompite

A lányomat kértem meg, hogy válasszon egy neki tetsző Váncza-sütit Mónika projektjéből. Nem sokat bóklászott a blogon, mondta is a kiszemelt süteményt, ami ezúttal egy pite.
Különlegessége a töltelékben van, ugyanis főtt krumplit tartalmaz, de az ízén egyáltalán nem érződik.
Ez lett a vasárnapi sütink. Jó választás volt Dorottyám!


Először a tölteléket készítettem el:
20 dkg cukrot
5 ek vízzel sziruppá főztem, azután
15 dkg főtt tört krumplit
20 dkg őrölt mákot adtam hozzá és rövid idő alatt összefőztem. Hagytam hűlni.

A tésztához:
30 dkg lisztet
1/2 csom. sütőporral
5 dkg cukorral
10 dkg zsírral
1 tojással
1 csom. vaníliás cukorral
3-4 ek tejjel rétestészta keménységűre gyúrtam, háromszor hajtogattam-nyújtottam, végül két részre vágtam.
Egyik részét kinyújtottam,  21x29 cm-es kivajazott tepsibe tettem, rákentem a mákos tölteléket majd beborítottam a második kinyújtott lappal.
Villával a tetejét megszurkáltam, tojássárgával lekentem, előmelegített 180 fokos sütőben 25 perc alatt megsütöttem. Kihűlés után szeleteltem.

16 megjegyzés:

  1. Láttam én is Móninál, nagyon szép lett nálad is:) Biztos finom:)

    VálaszTörlés
  2. Húúú, mákos! A legjobb választás! :)

    VálaszTörlés
  3. Az előbb pályáztam a meggyes sütidre, de ez a mákos is igazán guszta, nagyon fincsi lehet! :) Jól választott a lánykád! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még Váncza-féle sütiben nem csalódtam, finomak tényleg.

      Törlés
  4. Bizony hogy nagyon jól választott a kislányod :) személy szerint imádom a mákot úgyhogy nekem is bejönne :)

    VálaszTörlés
  5. Érdekes számomra ez a főtt krumplis töltelék... De amiben mák van, az csak finom lehet! ...és nagyon szépen tálaltad.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is érdekes volt, éppen ezért készítettem el. Kíváncsiság:-) megérte, mert fincsi.

      Törlés
  6. Milyen jó mákos, nagyon szeretném. :) Finomat választod a lányod. Guszta a sütid. :)

    VálaszTörlés