.

2013. június 2., vasárnap

Vasárnap Vánczával- Hevesi torta

Zsúfolt napjaink voltak. A tegnap gyereknap, állatkert, gyermekváros, öröm és kacagás.
Tudtam, hogy vasárnapra kell a torta, a fiam hat éves szülinapját ünnepeljük. Feladta a leckét, mert nem szereti a krémes, habos süteményeket. Csokitortát kért.
Mivel mostanában vasárnaponként egy Váncza-féle süteményt készítek, a Mónika blogján kezdtem kutakodni csokitorta után. Az egyedüli ami szóba jöhetett a pudingos volt. Éjfélkor fogtam neki tésztát gyúrni, sütni, krémet kavarni, mivel a lapoknak kellett egy éjszaka, hogy megpuhuljanak.
Nem készítettem még sült lapokból tortát, de nagyon finom lett, az ünnepelt meg volt vele elégedve. A hat kis pillangót fondantból vágtam ki, ez jelentette, hogy hat éves. Persze attól még gyertya is került köszöntéskor a tortába:-).


A lapokhoz:
60 dkg liszt
1 csom. sütőpor
10 dkg zsír
2 tojás
10 dkg cukor
6-7 evőkanál tej

A krémhez:
3 csom. csokoládés pudingpor
1,2 l tej
30 dkg cukor
35 dkg vaj

A lapokhoz a hozzávalókat annyi tejjel gyúrtam össze, hogy jól gyúrható tésztát kapjak. Elosztottam négy egyenlő részre. Mindenikből 26 cm-es kört nyújtottam. Sütőpapíros tepsire rakosgattam és előmelegített 180 fokos sütőben megsütöttem.
Amíg hűltek a lapok megfőztem a krémet:
1 liter tejet odatettem főni. A pudingporokat a cukorral elvegyítettem, a maradék tejjel elkavartam, majd a meleg tejbe töltve vastagra főztem.
Hideg vízbe téve az edényt addig kavargattam, amíg kihűlt. Végül a puha vajjal krémesre kavartam.
A lapokat megtöltöttem, bevontam a maradék krémmel és csak egy keveset díszítettem.

Az eredeti receptet megnézhetitek Mónika Váncza projektjében. Hallgattam a tapasztalatára és indulásból dupla adag tésztát gyúrtam, így lett négy nagy lapom, a krémből pedig először dupla adagot főztem, de nem volt elég a bevonáshoz is, így még egy adag krémet készítettem.
Igazad volt Mónika, a dupla adag tésztához tripla adag krém kell!

18 megjegyzés:

  1. De szép, s biztos finom is volt:) Isten éltesse a fiadat:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Különleges volt tortába a sütött lap, de finom.
      Köszönöm szépen! :-)

      Törlés
  2. Boldog szülinapot kívánok a kisfiadnak:) Szuepr tortája volt, gyönyörű lett, biztosan nagy sikere volt:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örült neki és jóízűen ette, most ez számított:-)
      Köszönöm trollanyu!

      Törlés
  3. Istenke éltesse a kisfiadat nagyon sokáig! Csodás lett a tortád , nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  4. Örülök hogy egy tortát is megsütöttél mert így már tutira biztos hogy minden Váncza tortát duplázni kell és a krémet pedig triplázni,ahhoz hogy egy normál tortánk legyen.
    Én nem tudom, hogy 1936-ban milyen formák voltam, vagy csak zsúrtortákat sütöttek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha az eredeti adag szerint megyünk, nagyon kicsi tortánk lesz. Lehet úgy voltak kitalálva, hogy rögtön el is fogyjon.

      Törlés
  5. Sok-sok boldog szülinapot kívánok kisfiadnak! Jó ízlése van, én is szeretem a csokitortát! Érdekes, hogy lapokból áll, de kinézetre annál szebb!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Gerdi!
      Most már ilyet is kóstoltunk:-) Jól megpuhult a lap, senki sem mondta, hogy jobb a piskótás, mindenkinek ízlett.

      Törlés
  6. Nagyon boldog szülinapot, Isten éltesse a kisfiadat erőben-egészségben! :) Gyönyörű lett a torta, és biztosan nagyon fincsi is, jó választás volt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Hankka!
      Szerintem annyira nem szép, de finomnak finom volt:-)

      Törlés
  7. Boldog születésnapot a kisfiadnak! NAgyn szép tortát "varázsoltál" neki :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szép lett, szeretem az ilyen egyszerű tortákat! A gyerkőcöd pedig Isten éltesse sokáig! :)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon boldog születésnapot kisfiadnak! Isten éltesse sokáig! :)
    Szép és finom tortával ünnepeltétek ezt a jeles napot! :)

    VálaszTörlés