.

2013. június 21., péntek

Angyalok eledele citromos eperöntettel

Végre a hűtőmet is letudtam olvasztani. Előkerült három doboz tojásfehérje. Mindhármat kiolvasztottam és a Trollanyutól régebb elmentett angyalok eledelét készítettem el. Tökéletes finomság tojásfehérje felhasználásához.


16 tojásfehérje
10 dkg kristálycukor
10 dkg szitált porcukor
14 dkg szitált liszt
1/2 tk só
1 ek citromlé
2 kk vanília kivonat
2 ek szitált kakaópor

Öntethez:
45 dkg eper
2 citrom kifacsart leve
20 dkg cukor

A tojásfehérjéket a sóval elkezdtem verni, hozzáadtam a citromlét tovább verve, majd kanalanként a kristálycukrot. Addig vertem amíg kemény, fényes habot kaptam. Hozzáadtam a vaníliát is, majd a habot két részre osztottam.
A lisztet megszitáltam, a porcukorral összekavartam és kettéosztottam. Egyik részébe szitáltam a kakaót.
Az egyik tál habhoz adtam a lisztes cukrot, óvatosan összeforgattam.
A másik adag habba a kakaós lisztet forgattam. Vigyázni kell, hogy a hab ne törjön össze.
Vettem egy nagy tortasütő formát, sütőpapírral kibéleltem. Egy papírrolót alufóliával bevontam, a tál közepébe helyeztem. Lehet sütni kuglóf formában is, az enyém kicsi volt ehhez az adaghoz, ezért tettem tortaformába.
A sütőt beállítottam 180 fokra.
A habokat felváltva kanállal rakosgattam a formába. Tetejét kissé lenyomkodtam, elsimítottam és ment a meleg sütőbe. 20 percet sütöttem, tűpróbával ellenőriztem, kész volt. Nem kell túlsütni, hogy ne száradjon ki.
5 percet hagytam a formában hűlni, majd rácsra borítottam. Teljes kihűlés után szeleteltem.

Az öntet eredetileg egy híg eperdzsem, amit télire is szoktam eltenni. Tökéletes sütemények mellé öntetként.
Az epret megpucoltam, kettévágtam, rászórtam a cukrot, beleöntöttem a citromlevet. Állandó keverés mellett felfőztem és 3 percet bugyogva forraltam. Csavaros tetejű üvegbe lehet tölteni, a maradék sokáig eláll.

16 megjegyzés:

  1. Nagyon jó helyre kerültek azok az elbújt fehérjék! ;-))) Fincsi! :-P

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy ízlett, nagyon szép lett és az epres öntet nagyon finom hozzá:) Nálam is angyalok eledele készült, de újformában, talán holnap felkerül:) Szép hétvégét kívánok:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom volt nagyon, lesz még ismétlése. Kíváncsi vagyok az újabb formájára:-)
      Köszönjük szépen, viszont kívánjuk!

      Törlés
  3. Ezzel én is szemezek már egy ideje... Nagyon guszta lett Nálad is! Nyami. :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Ha meggyűltek a fehérjék lehet készíteni:-)

      Törlés
  4. Istenem, Hajni, eszméletlen, milyen csodákat csinálsz! Pont most néztem Trollanyunál a fehércsokis angyaleledelt, itt meg ez :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Marka! Nem hiába angyal eledel:-) megyek megnézem a fehér csokis verziót is.

      Törlés
  5. Istenien néz ki, nagyon finomnak látszik a tésztája! :)

    VálaszTörlés
  6. Rejtegetett még valami más ilyen csodához való alapanyagot is a hűtő? Pompás!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, rejtegetett, de fel is dolgoztam:-) Itt az újnak az ideje!

      Törlés
  7. Guszta lett nálad is. És azzal az eperöntettel nagyon finom lehetett! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így együtt nagyon jó, de más dzsemekkel is fincsi:-)

      Törlés