.

2013. június 9., vasárnap

Vasárnap Vánczával- Bosnyák-szelet

Vasárnapi sütinek egy régebb megjegyzett süteményt választottam Mónika Váncza projektjéből
Kevés hozzávalóból elkészíthető omlós, lekváros, diós szeletek. Kóstoljátok meg Ti is!


Az eredeti recept szerint készítettem, egy 30x21 cm-es tepsiben:

25 dkg lisztet
1/2 csom. sütőporral
10 dkg vajjal
10 dkg cukorral
1 citrom reszelt héjával és kifacsart levével
1 csom. vanília cukorral
1 tojással 
1-2 ek tejjel ha szükséges könnyen dolgozható tésztát gyúrunk. Vajazott tepsibe téve 
1 kis üveg szilvaízzel félujjnyi vastagon megkenjük és meghintjük a következő tésztából tenyérrel elmorzsolt tésztagolyócskákkal:

10 dkg lisztet
10 dkg vajjal
5 dkg cukorral és
5 dkg darált dióval omlós tésztává dolgozunk.

Előmelegített 180 fokos sütőben 30 perc alatt megsütjük. Szeletelés előtt vaníliás porcukorral bőven meghintjük. Hosszúkás szeletekre vágva szolgáljuk fel.



18 megjegyzés:

  1. Minden vasárnapra Váncza-sütit sütsz? Nem mintha elegem lenne belőlük, sőt! Szeretem őket, tisztelője vagyok a régi recepteknek.
    Ez is nagyon jól néz ki! Volt mit gömbölyítsél, szép szabályosak lettek a golyócskák a tetején.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Gerdi! Azt hiszem márciusban nyertük Mónikától a Váncza könyvet. Eldöntöttem, hogy amíg tart a projektje vele tartok, minden vasárnap kipróbálok én is egy sütit. Így a könyv sem porosodik a polcon a sok jó recepttel:-)

      Törlés
  2. Szuper lett, ügyesek vagytok!
    Viszem is a képet a recept mellé:))

    VálaszTörlés
  3. Látványra is csodálatos! Nagy kedvenceim a linzeres lekváros sütiféleségek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Barbi! Nálunk is kedvenc annyira, hogy a tepsi sütiből még négy darabocska árválkodik:-)

      Törlés
  4. Nagyon látványos, és milyen finom lehet! :))

    VálaszTörlés
  5. A dió és a lekvár szép emlékeket ébresztenek (zserbó, karácsony, béke, boldogság, szeretet...), de nem csak ezért készítem el ezt a finomságot. Hanem mert ez a két hozzávaló verhetetlen páros:)

    VálaszTörlés
  6. Olyan szép:) S a neve is érdekes, na meg a hozzávalóit is nagyon szeretem:) Most már nálam is szinte hagyomány hogy egy hónapban egyszer Váncza - sütit készítek:) Vánczáék, azt hiszem sokat köszönhetnének Mónininak most, ha élnének:)
    A Babacsókot már másodjára készítettem el annyira ízlett a családnak:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt még nem próbáltam, de eddig mindenik süteményük nagyon finom volt amit készítettem. Azt vettem észre, hogy a linzer dominál inkább, ilyeneket sütöttek többet, csak más kivitelben.

      Törlés
  7. Nagyon mutatós, imádom a linzer tésztákat! Most már nekem is elő kell vennem a Váncza könyvemet, mert már régen forgattam!:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezért sütök hétvégére Váncza-sütit, mert másképp ott porosodna a polcon a többi társával együtt.

      Törlés
  8. Nagyon jók ezek a Váncza sütik! Nekem egy nagyon régi Váncza könyvem van amit úgy őrzök mint egy kincset :)

    VálaszTörlés
  9. Még egy mutatós és finom Váncza süti. :) Mindegyiket kipróbálnám, csak lenne idő rá.

    VálaszTörlés
  10. Milyen jó párosítás a szilvalekvár és a dió, nagyon finomságos süti lehet! :) És nagyon különleges is a diós golyócskákkal a tetején! :)

    VálaszTörlés