.

2013. június 23., vasárnap

Vasárnap Vánczával- Citromkrémszeletek

Szombat este készítettem el a sütit, mivel Mónika Váncza projektjében olvastam, hogy jó ha áll. Megpuhul a lap, összeáll a krém egy éjszaka alatt.
Ebben a Váncza sütiben sem csalódtunk, finom, üdítő krémes.


Tésztájához:
8 dkg vajat( vagy 6 dkg zsírt)
8 dkg cukorral
1 tojással habosra keverünk. Hozzáadunk
1 citrom reszelt héját
25 dkg liszttel elkevert
1/2 csom. sütőport
1 ek tejfölt( nem volt a receptben, de nekem így állt jól össze a tészta)

Krémhez:
8 dl tej
2 csom. citrom ízű pudingpor( Dr. Oetker)
8 ek cukor
3 tojásfehérje
1 ek citrom aroma( el is hagyható)
mogyoró vagy dió a tetejére

Kivajazott, lisztezett 29x21 cm-es tepsibe nyomkodtam a tésztát és előmelegített 180 fokos sütőben megsütöttem. Hagytam kihűlni.
Amíg hűlt elkészítettem a krémet:
A pudingporokat az előírás szerint a cukorral megfőztem, a tojásfehérjékből kemény habot vertem, beleforgattam a forró pudingba és a citrom aromát is belekavartam.
A forró krémet a tésztára simítottam, tetejét durvára vágott dióval megszórtam és a hűtőbe tettem.
Másnap szépen lehetett szeletelni.
Egyik szelet tűnt el a másik után a tányérról:-)



18 megjegyzés:

  1. Ezek milyen jól néznek ki! Nem csoda, hogy sikere volt.

    VálaszTörlés
  2. Valóban gyönyörűek, nagyon mutatós szeletek! :) Jó ez a vasárnap Vánczával "projekt", jó újra és újra látni ezeket a finom sütiket! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekünk meg jó kipróbálni és megenni:-)
      Köszönjük Hanka!

      Törlés
  3. De szépek, s citromosak, ilyenkor ez kell:) Jó bizony a te projekted is:)

    VálaszTörlés
  4. Ha vasárnap, mi más lehetne, mint Váncza-recept:-) Igazán jól néz ki, ráadásul még citromos is, ami soha nem egy hátrány!

    VálaszTörlés
  5. Hűsítő citrom, gyönyörű sütemény - vasárnapi kísértés!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt eltaláltad:-) mert kísért rendesen. Nem tudtam egy szeletnél megállni:-)

      Törlés
  6. Jujjjjj azt hiszem pár szeletkét simán bevállalnék ezen a késői órán is :)

    VálaszTörlés
  7. Eddig mindegyik Váncza-süti tetszett, ez sem lóg ki a sorból. Nagyon guszta és üdítő. :) Egyszer ezt is elkészítem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd sor kerül rá Okki:-) Csak ajánlani tudom.

      Törlés