.

2013. május 5., vasárnap

Vasárnap Vánczával- Vajastáskák

Mivel csodás idő van összegyűlünk egy kis családi-baráti sütögetésre. A kemény szalonna, és  húsok után kell egy kis nassolni való is.
Mónika Váncza Projektjéből most a vajas-táskákra esett a választásom. Finom vajas tészta, nálam most rumos szilvalekvárral töltve.
Ebből a maréknyi lisztből( 25 dkg) , meglepő módon 98 db táskám lett. Csak azt mondhatom, hogy finom, kiadós, gyorsan elkészíthető sütemény.


25 dkg liszt
20 dkg vaj
2 tojás
6 dkg cukor
1/2 citrom leve
1/2 csom. sütőpor
1 csom. vaníliacukor
tej( ha szükséges az összegyúráshoz, de nekem nem kellett)

A hozzávalókat összegyúrjuk. Én még egy kis lisztet kellett szórjak a tésztára, (mert túl lágy volt, de ez függ a tojások méretétől, meg a liszttől is), tejet egyáltalán nem tettem. A tésztával könnyen lehet dolgozni.

Nagyon vékonyra nyújtottam, formával kiszúrtam, mindenik kör közepébe egy kevés lekvárt tettem, félbehajtottam, a szélét finoman lenyomkodtam.
Az eredeti recept szerint sütés előtt cukorral megszórjuk, de én az első tepsinél ezt elfelejtettem, a többit leszórtam. Nem volt nagy különbség a két tepsi között.
Sütőpapíros tepsibe rakosgattam, előmelegített 180 fokos sütőben 10-15 perc alatt megsütöttem.

15 megjegyzés:

  1. Jók ezek a tök egyszerű, kis semmi sütik, vittem is a receptet:-))))

    VálaszTörlés
  2. Egyszerű gyors finom :) én erre csak azt tudom írni hogy: ide veleeeeee :D

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek lettek ,teszem is a képet a blogba a recept mellé:))

    VálaszTörlés
  4. Egyre jobban szeretem a lekváros sütiket, így lecsapok erre is:-) De nem lehet annyira kiadós, hogy ne dupla adaggal kezdjek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is dupla adagot akartam Gerdi, de nem volt itthon 40 dkg vajam, de végül elég volt és kicsitől nagyig mindenkinek ízlett!

      Törlés
  5. Én is néztem ezt Móninál, nagyon szép lett:)

    VálaszTörlés
  6. Olyan jól mutatnak felhalmozva tányéron, nagyon fincsik lehetnek, jó kis házi szilvalekvárral! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Képzeld el Hankka, evés után kitettem az asztalra, a gyermekek ott tolongtak, mindenik szedegette két kézzel. Olyan aranyosak voltak, mind mondogatták, hogy milyen finom:-) de nemcsak a gyerekeknek, a felnőtteknek is ízlett. Be is szedegettük az egészet:-)
      A jó benne, hogy nem nagyon édes, inkább a lekvár adja meg az ízét, a tészta meg vékony és puha a vajtól.

      Törlés
  7. Nagyon guszták lettek. :)
    A hétvégén a linzi korongocskákat készítettem el, azt hiszem ez lesz a következő.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt én is elkészítettem:-) eddig mindenik finom volt.

      Törlés