.

2017. február 15., szerda

Gombolyagfánk


  Valahol régebb olvastam, hogy palackból kinyomva lehet ilyen kis gombóc fánkokat készíteni, hát gondoltam kipróbálom. Kétféle tésztát készítettem, mondom nem fog ki rajtam, valamelyik csak sikerül. Nem sikerült, nem tudtam a palackból kipréselni. Így fogtam a tésztát, kis darabokra vágtam, megsodortam és nagyon gyorsan a forró olajban csavartam össze, aztán villával megtartottam, amíg megsült. Ellenkező esetben nem áll össze. Szóval, mutatós, de sok a macera vele. Aki gondolja, kísérletezhet :)

 Hozzávalók: 50 dkg liszt, 5 dkg vaj, 5 dkg cukor, 3 dkg friss élesztő, 3 dl tej, 2 tojássárgája, csipet só; továbbá: olaj, vaníliás porcukor.


 Elkészítése: A vajat megolvasztjuk. A cukrot a langyos tejbe feloldjuk, belemorzsoljuk az élesztőt és hagyjuk felfutni. A liszthez adjuk a tojássárgáját, sót, a vajat, az élesztős tejet és simára dolgozzuk. Letakarva egy órát kelesztjük, majd diónyi darabokat szakítunk a tésztából, tenyerünk között vékonyra sirítjük. Forró olajba engedjük, közben villával, gyors mozdulatokkal a tésztát összegabalyítjuk, majd az edényhez nyomva alakítjuk ki a formáját. Papírra szedjük és vaníliás porcukorral megszórva kínáljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése