.

2012. április 2., hétfő

Medvehagymás salátaleves

A piacrol szereztem be egy nagy kupac medvehagymát, amiből egész menüsort készítettem: levest, második fogást és reggelire-vacsorára kennivalót. Először a leves:

1 fej saláta
20 dkg medvehagyma
5 dkg füstölt szalonna
2 db tojás
1 dl tejföl
2 gerezd fokhagyma
só, ecet, kevés cukor

A szalonnát apró kockákra vágtam és kiolvasztottam. A pörcöket kiszedtem. A zsírban  az apróra vágott fokhagymát picit átforgattam és felöntöttem vízzel, majd főni tettem. A zöldeket megmostam, nagyobb darabokra vágtam, a vízbe tettem, forrástól számítva néhány percig főztem. Ecettel, cukorral, sóval ízesítettem. Egy tojássárgát elkavartam a tejföllel, a forró levesbe öntöttem és lezártam a tüzet alatta. A maradék
tojásfehérjéhez hozzáadtam az egész tojást, kevés sót, felvertem és forró tepsiben lepényt sütöttem. Miután megsült, felkockáztam és a szalonnapörccel együtt a levesbe tettem.

2 megjegyzés:

  1. Szívesen megkóstolnám ezt a zöld leveskét!
    A Meszes ugyan tele volt medvehagymával, de mi nem használtuk. Salátalevest viszont főzött Anyukám, de én nem szoktam, mert rajtam kívül senki sem szereti.

    VálaszTörlés
  2. Nàlunk sem közkedvelt leves, de mi felnőttekül nagyon szeretjük. A gyerekek turkálják:)

    VálaszTörlés