.

2013. december 4., szerda

Rozscipó

  Ropogós karéjú cipókat sütöttem. Belsejüket kikapartam és levessel töltöttem meg. Hozom majd a levest is :)



Hozzávalók: 30 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt, 10 dkg finomliszt, 3 dkg puha vaj, 2,5 dkg friss élesztő, 1 teáskanál cukor, 2,75 dl víz, 1 teáskanál só.  

Elkészítése: A vizet meglangyosítjuk, belekavarjuk a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt és hagyjuk felfutni. A liszteket egy tálba mérjük, elkavarjuk benne a sót. Hozzáadjuk a felfutott élesztőt, a puha vajat és a tésztát kidagasztjuk. Meleg helyen letakarva egy órát kelesztjük majd négy részre osztjuk. Vizes kézzel kerekre formázzuk, sütőpapíros tepsire helyezzük és leterítve még kelesztjük amíg a sütő 200 fokra felmelegszik. Vízzel megspriccolva forró sütőben 15 perc alatt készre sütjük.

Megj: Hogyha a meleg zsemlét konyharuhába csavarjuk amíg teljesen kihűl, napokig puha marad.

9 megjegyzés:

  1. Szóval tányért sütöttél:-) Katalinnál láttam már levest cipóban, de látván-hallván attól tartok, kifolyik a leves, miután elázott a cipóbél. Vagy mégsem? Na majd kiderül, ha hozod a levest is:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem folyik ki Gerdi. A bele megázik a létől, de a karéja ropogós marad:-)

      Törlés
  2. Jajj, de fini lehet a levessel majd:) Ettem Jókai bablevest cipóban, nagyon tetszetős és finom is volt:)

    VálaszTörlés
  3. Ehető tányér, nagyon szuper lett:) Egyszer sütöttem én is, nagy élmény volt úgy enni a levest:)

    VálaszTörlés
  4. Jajjjj de szuper! NAgyon jól fog jönni ez a cipós recept krémlevesekhez (is) Kösziii! :)

    VálaszTörlés
  5. Ki kell próbáljam én is. Eddig még soha nem készítettem olyan cipót, hogy levest lehessen tálalni benne, de most már van jól bevált recept is, úgy hogy semmi nem tarthat vissza. :)

    VálaszTörlés