.

2012. március 27., kedd

Túrótorta meggyöntettel

A házitejet szerettem volna felfőzni, de összefutott. Tehéntúrót készítettem belőle, aztán elkezdtem gondolkodni, hogy mi is legyen belőle? Egy régi receptes könyvben találtam ezt a túrótortát, fagyasztott meggyből készítettem hozzá öntetet. Gyors, szinte elronthatatlan, tartalmasabb levesek mellé tökéletes finomság!

30 dkg túró
30 dkg porcukor
3 db tojás
1 tasak sütőpor
30 dkg liszt
1 csipet só 

 tej
 reszelt citromhéj



A porcukrot a tojásokkal habosra kavarom, hozzáadom a túrót. 
A lisztet elvegyítem a sóval, sütőporral és a tojásos masszához keverem. Annyi tejet töltök hozzá, hogy piskótaszerü masszát kapjak( 1-1,5 dl).  Kivajazott, lisztezett, kerek tortaformába simítom. Előmelegített sütőben, közepes hőfokon( 18o fok) 35-40 percig sütöm.  A formában hagyom kihűlni,tortaszerűen szeletelem.

Az öntethez:

25 dkg meggyet kimagoztam, a levét odatettem főni 4 ek cukorral és kevés fahéjjal.
1/2 csomag vaníliás pudingport  egy kevés vízzel elvegyítettem és a meggylébe öntöttem. Mikor összefőtt belekavartam a gyümölcsöt is.

2 megjegyzés: