.

2012. december 4., kedd

Sárgaborsó leves

Itt egy olyan leves, amit szeretünk, de valahogy már rég nem készítettem. Füstölt hússal is szoktam, de kolbásszal is nagyon finom.


30 dkg sárgaborsó
1 szál répa
1 szál petrezselyem
1 fej hagyma
15 dkg füstölt kolbász
5 dkg füstölt szalonna
só, bors, pirospaprika

A sárgaborsót este beáztattam. Másnap reggel a répával, petrezselyemmel, az egybe hagyott hagymával, sóval odatettem főni. Lassan forrva addig főztem, amíg minden megpuhult, a borsó kezdett szétfőni. Ekkor a hagymát kivettem,  a levest meg botmixerrel pürésítettem.
A szalonnát apró kockákra vágtam, kiolvasztottam, a zsírba tettem a karikákra vágott kolbászt, megsütöttem. A szalonnapörcöket is, a sült kolbásszal a levesbe tettem. A fennmaradt amúgy is paprikás zsírhoz még egy kiskanál pirospaprikát tettem és a leveshez töltöttem.
Szeretem, ha fogyasztás előtt legalább egy órát áll, az ízek miatt.

10 megjegyzés:

  1. Hát ezt most nagyon megenném! A receptet mentem, s ha elkészítem, én is blogolom...

    VálaszTörlés
  2. Üdvözlünk Seafalcon!
    Örülök, hogy tetszik. Megnézem majd, hogy hogy sikerült:-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehetett, guszta! Levesnek én nem szoktam készíteni, de az elmúlt két napban sárgaborsófőzelék volt az én kis konyhában is!/már egy kicsit untam is!/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A leveseket rendszerint két napra főzöm, de ha a másodikból marad másnapra, azt is megesszük, nem szoktam semmit kidobni, max.átalakul:-)
      Finom a főzelék is belőle.:-)

      Törlés
  4. Na látod ilyet még nem készítettem, pedig már rég készülök. Csak nem tudtam, milyen lenne a sárgaborsó leves, de most már tudom, jöhet a leves:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor kóstold meg, mert fincsi. Füstölt hússal is készítheted, akkor főzd együtt a sárgaborsóval. :-)

      Törlés
  5. Mi is nagyon szeretjük! Szoktam mellé pirított zsemlekockát adni, vagy kicsit hosszabb lére hagyom és aprócsipetkét főzök bele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, anyukám főzi csipetkével, néha én is szoktam. Most a fiam levesgyöngyöt szórt a tetejére, mert a kolbász nem jött be neki, de azzal is finom:-)

      Törlés
  6. Nagyon finom leveske, guszta lett! :) Mi is nagyon szeretjük, pirított kenyérkockával vagy levesgyönggyel! :)

    VálaszTörlés