.

2013. február 6., szerda

Francia mákos krémes- Blogkóstoló 7-re

 Kíváncsian várom mindig ezt a játékot. A legérdekesebb benne, hogy új blogokat ismerhetünk meg, új finomságokat próbálhatunk ki.
A Blogkóstoló 7 háziasszonya ez alkalommal Vikvi, aki nekem egy nagyon fiatal és számomra ismeretlen blogot sorsolt,GasztroManó blogját.
A blogon egy 15 éves lány ügyeskedései vannak megörökítve. Azt kell mondanom, hogy le a kalapokkal az ilyen ügyes fiatalok előtt. Csak így tovább GasztroManó!
A finom krémes receptjét meg köszönjük szépen! :-)




A mákos piskótához:
6 tojás
15 dkg cukor
20 dkg liszt
10 dkg szemes mák
1 kk sütőpor
3 ek hideg víz
1/2 dl olaj

A mézes lapokhoz:
30 dkg liszt
8 dkg porcukor
2 ek méz
8 dkg vaj
2 tojás
1 kk szódabikarbóna
1 kk citromlé

A krémhez:
2 tojássárgája
15 dkg cukor
2 csom. vanília ízű pudingpor
7 dl tej
25 dkg vaj

Tetejére:
4-5 ek a krémből
1-2 maréknyi dió

A piskótához a cukrot habosra kavartam a tojások sárgájával, majd belecsorgattam a vizet és az olajat folyamatosan kevergetve, majd a mákot is belekavartam.
A lisztet elvegyítettem a sütőporral, a fehérjékből kemény habot vertem.
A mákos masszához felváltva kavartam a lisztet és a habot.
Egy 20x30-as tepsibe sütőpapírt tettem, a tésztát beleöntöttem és előmelegített sütőben 180 fokon 20 perc alatt megsütöttem.

A mézes lapoknál annyit változtattam az eredeti recepten, hogy a szódabikarbónát egy kevés citromlével felfuttattam, így gyúrtam össze a többi hozzávalóval. Na meg kevesebb cukrot és több mézet tettem. Jól gyúrható, sima tésztát kaptam, amit két részre vágtam, a mákos piskóta méretére nyújtottam és egy másik tepsibe tettem. A piskóta után mehetett a sütőbe, de neki már csak 10 perc sütésre volt szüksége.

A lapokat hagytam hűlni és nekifogtam a krémnek.
A tej nagy részét odatettem melegedni, a maradékkal kikavartam a pudingporokat. Amikor főtt a tej, kavargatva belecsorgattam és sűrűre főztem.
A tojások sárgáját kikavartam a cukorral, a puha vajjal és a már hideg-langyos pudingba kavartam. Teljesen kihűtöttem.

Eredetileg 3 tojássárga és 35 dkg vaj van a receptben, de én sokalltam. Így is finom lett és a krém is elég erős.

Először tettem egy mézes lapot, erre ment a krém egy része, rá a mákos piskóta, újabb krém, a második lap, majd egy kevés krém a legtetejére is.
Serpenyőben megpirított durvára vágott diót szórtam a tetejére.

Mivel még maradt egy kevés karamellem innen, a sütemény tetejére fele-fele arányban került karamell és a saját krémje. Mindkét variáns nagyon finom.

22 megjegyzés:

  1. Már megcsodáltam fb.-on csodásan néz ki és az íze csak elképzelni tudom hogy mennyire finom lehet!!! Nagyon szép!

    VálaszTörlés
  2. Annyira csodálatos, hogy nem találok szavakat!
    Én nagyon szeretem az ilyen hagyományos, sütiket, a vajas vaníliás krémmel, és a mézes lapok szintén a kedvenceim, még, ha ritkán is sütök ilyen jellegű sütiket.
    Irtó jól néz ki! Mindkét felét megkóstolnám! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Barbi!
      Nálunk is ritka az ilyen típusú sütemény, épp ezért is választottam ezt. A család mindenképp örül neki:-)

      Törlés
  3. Csodálatosan néz ki! A számban érzem az izét,isteni lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Böbe!
      Szeretném megkóstoltatni, de hogy? :-)

      Törlés
  4. Annyira jól néz ki, hogy ha összekapom magamat, holnap elkészítem. A receptet vittem! Köszi!:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem kb. 80 perc munka volt, de megéri, mert finom. Az összerakott tészta pihent egy éjszakát, ezalatt a lapok megpuhultak.
      Kíváncsian várom hogy sikerűlt:-)

      Törlés
  5. Vauuuu...nagyon jól néz ki! Én kifejezetten rajongók a krémes süteményekért, még akkor is, ha nem fél óra az elkészítési idő...:)

    VálaszTörlés
  6. Hmm, milyen jó kis süti. Szuper guszta. :)
    Nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
  7. Meseszép lett, én beérném a karamelles feléből egy szeletkével! :) Jó választás volt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen hankka:-)
      Szerintem is jó választás volt:-)

      Törlés
  8. Ez eszméletlen jól néz ki. Ezért is szeretem ezt a játékot én is, tényleg új blogokat ismerhetünk meg és ilyen isteni finomságokat :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így van Vikvi!
      Köszönjük a kezdetet Évának, aki elindította, aztán meg mindenkinek, hogy továbbvihetjük:-)

      Törlés
  9. Aztamindenét, de nagyon mutatós !!! Ez nagyon finom lehetett:)

    VálaszTörlés
  10. Huh, de guszta! most nagyon szívesen elfogadnék egy szeletet! :)

    VálaszTörlés