.

2014. február 21., péntek

Karalábé leves


Friss tavaszi karalábét vásároltam. Mivel a tél elmúlt és nem főztem karalábé levest, most eljött az ideje. Van amikor kis galuskákat főzök bele, most csak simán készítettem, így is eléggé tartalmas volt.

Hozzávalók: 2 karalábé, 1 sárgarépa, 1 hagyma, 1 petrezselyemgyökér, 1 tojás, 2 evőkanál liszt, 1 dl tejföl, 3 evőkanál olaj, só, bors, petrezselyemzöld
 
  Elkészítése: A karalábét, répát, hagymát, petrezselyemgyökeret megtisztítjuk.
  2.)    A hagymát apróra vágjuk, a petrezselyemgyökeret elhasítjuk, a karalábét és a répát lereszeljük.
  3.)    Az olajat felforrósítjuk, rádobjuk a hagymát meg a répát és néhány perc alatt kevergetve megdinszteljük.
  4.)    Hozzáadjuk a karalábét és a petrezselyemgyökeret, feltöltjük vízzel, sóval, borssal ízesítjük és megfőzzük.
  5.)    A tojást villával felverjük, a liszttel és a tejföllel elkavarjuk, hozzáöntünk egy merőkanál forró levest, elkavarjuk, a levesbe csurgatjuk és még egyet lobbantunk rajta.
  6.)    Tetejére apróra vágott zöldpetrezselymet szórunk. Tejföllel tálaljuk.

10 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem, galuskával, sokkal:) Szép lett az új blogkülső. Szép hétvégét nektek:)

    VálaszTörlés
  2. Ezt szeretem:) Látom dolgoztok a blogon:) Én csak a szürke hátteret látom jelenleg.

    VálaszTörlés
  3. Minő átváltozás! Azt hittem, eltévedtem:-)
    De szeretem a karalábélevest, de nagyon rég nem főztem. Elfelejtődött... no meg a gyerekek ezt sem eszik meg. Anyukám is reszelve tette bele a karalábét, így én is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Helyben vagy:-)
      Nálam sem eszik meg a gyerekek, de felnőttekül szeretjük. Ritkán főzöm én is.

      Törlés
  4. Először azt hittem, hogy eltévedtem. :) Nagyon szép lett az új blogkülső :) A karalábélevesed pedig ínycsiklandó :)

    VálaszTörlés
  5. Jó régen főztem már én is, nálunk is szokott bele galuska kerülni, de így is nagyon ínycsiklandó és guszta! :)

    VálaszTörlés