.

2012. június 29., péntek

Sajtos tekercs

Új, gyorsan elészíthető sós süti után kutattam. A No-salty-n találtam is egy szimpatikus receptet, amit el is készítettem. A lányom azóta is ezt kéri. 
Puha, vajas, sajtos és az ember csak tömné magába:)

A tésztájához:
80 dkg liszt
1 dl olaj
1 ek cukor
0,5 l langyos tej
5 dkg élesztő

A töltelékhez:
25 dkg puha vaj
3 tojássárga
1 ek só

A tetejére:
1 tojás
reszelt sajt

A lisztet átszitáltam, közepébe mélyedést alakítottam. Beleöntöttem a tejet, a cukrot és belemorzsoltam az élesztőt. 2 perc után a többi hozzávalóval jól megdagasztottam.

Nem kell keleszteni! Dagasztás után a tésztát négyfele vettem, kinyújtottam. A töltelékhez a hozzávalókat habosra kavartam és a kinyújtott tésztára kentem. Egyenként feltekertem és kb 2 cm-es darabokra szeleteltem, mint a bejglit. Tojással megkentem, sajttal megszórtam és forró sütőben 20 perc alatt megsütöttem.
 
Köszönjük!

13 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Majd egyszer megsütöm. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom! Készülök még egy adagot sütni:)

    VálaszTörlés
  3. Csoda jól néz ki és tetszik, hogy még keleszteni sem kell. Kipróbálom majd.

    VálaszTörlés
  4. Én is felvettem az elkészítendők közé!

    VálaszTörlés
  5. Ezek tényleg csodásan puhának néznek ki! Nekem is lecsúszna most pár darab... :-)

    VálaszTörlés
  6. Válaszok
    1. A tied is gyönyörűűű!:) Észrevetted, hogy majdnem ugyanaz a recept?:)

      Törlés
  7. Hát, szerintem ezt én is csak tömném magamba, még jó, hogy nincs itt előttem! Nagyon jól néz ki, látszik, milyen finom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Többször is elkészült már, nagyon finom, ma pl. juhtúrósan sütöttem! :)

      Törlés
  8. Nagyon finom!!!! Már többször sütöttem! Én amikor kinyújtottam és megkentem a vajas töltelékkel, még megszórtam reszelt sajttal és úgy tekertem fel.

    VálaszTörlés