.

2012. július 31., kedd

Cukkinis kenyér


Egy barátnőm mesélte, hogy az édesanyja milyen finom kenyereket süt cukkinivel. Kértem tőle, tudakolja meg az arányokat, mert kipróbálnám én is. 
Amikor hazaértem és a mági konyhájába benéztem, hát ott volt a recept! Pontosan cukkinis kenyeret sütött:)
Annyit változtattam a receptjén, hogy több cukkinit tettem bele, ezért picivel több lisztet is igényelt. Nagyon ízletes kenyér sült belőle.
Köszönöm mági, ezt jól összehoztuk:)


Az előtésztához:


20 dkg finomliszt
2,5 dkg friss élesztő
1 tk méz
2,1 dl kézmeleg víz


A kenyértésztához:


10 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt
10 dkg búzadara
20 dkg finomliszt
35 dkg reszelt cukkini
2 kk só
1 gerezd fokhagyma reszelve
+ az előtészta


Az előtésztához a lisztbe morzsoltam az élesztőt, rácsorgattam a mézet és a langyos vízzel jól kikavartam. Leterítettem a tálat és a tésztát a napra tettem 20 percre.
A cukkinit jól megmostam, kettévágtam és lereszeltem. Rászórtam a búzadarát, a teljes kiőrlésű lisztet, a finomlisztet, a sót és a zúzott fokhagymát. Egy nagy tálban jól összeforgattam, hogy a lisztek elszívják a nedvességet, majd hozzáadtam a megkelt előtésztát is. Puha tésztát kaptam, amit cipóvá formáltam.
A sütőt  elkezdtem bemelegíteni 200 fokra, egy nagyobb jénai tállal együtt. Amikor elérte a 80 fokot, a tálat kivettem, beletettem a kenyértésztát és letakartam kb 20 percig egy nedves konyharuhával, majd egy szárazzal, amíg a sütő felmelegedett. Lefödve tettem 200 fokra, ahol 30 percet sütöttem. Ekkor levettem a tetejét és még 10 percet sütöttem. A tetejét megkopogtattam, kongott. Azért még egy tűpróbával meggyőződtem, hogy biztosan kisült és kivettem a lerből. Rácsra téve hagytam kihűlni.


4 megjegyzés:

  1. Kenyeret még nem láttam cukkinivel készíteni, de nagyon finomnak látszik, jó ötlet! :) És a búzadara is újdonság a kenyérben, nagyon kíváncsi lettem az ízére! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem érződik a búzadara a kenyérben, a nedvességet szívja föl. Finom a cukkinis kenyér:)

      Törlés
  2. Ó Te Drága! Köszönöm, nagyon szépséges lett. Ó és a bélzete is gyönyörű:) (mint mindig, amit készítesz:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te vezettél így bele a kenyérsütésbe:) és olyan jó! Köszönöm.

      Törlés