.

2012. augusztus 2., csütörtök

Málnás barlangocska


Apró sütit szerettem volna, de ne is túl sok melegítéssel, fűtéssel. Edikonyhája-ban találkoztam ezekkel a barlangocskákkal és nagyon megtetszett, hogy csupán 12 percet kell sütni. Gyorsan összegyúrtam a tésztát és már készűlt is a finomság.
Csak a sütőpor mennyiségén változtattam. Soknak tűnt nekem az 1 csomag ehhez az adag liszthez. A sütemény szépen megnőtt, finom lett, hamar el is fogyott:)


25 dkg vaj
10 dkg cukor
2 csom. vaníliás cukor
1/2 csom. sütőpor
csipet só
1 kk őrölt fahéj
28 dkg liszt
málnalekvár


A puha vajat a cukrokkal kikavartam habosra. A lisztet összekavartam a sütőporral,a fahéjjal, a sóval és a vajkrémhez adtam. Puha tésztává dolgoztam, hengert sodortam belőle és 30 részre vágtam. Egyenként golyókat formáltam belőlük, muffinpapírba helyeztem és közepükbe fakanál nyelével lyukakat formáztam. 
Ha sietünk és nincs türelmünk, halasszuk el a sütögetést, mert ez a süti igényel türelmet:) de a végeredmény kárpótol.
A lyukakat megtöltöttem málnalekvárral és 200 fokra előmelegített sütőben 12 percet sütöttem.
Edi szerint kekszes dobozban sokáig eláll. Kérdem én, mekkora adagot kellene sütnöm, hogy dobozba is tudjak tenni? Sokáig:) Edi drága, ez nálunk nehezen valósítható meg.
Köszönjük a receptet!:)




8 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem az ilyen apró sütiket, láttam Edinél is.
    Fincsi. :P

    VálaszTörlés
  2. Én is kinéztem magamnak Edinél, most megerősítettél, érdemes elkészíteni. Nagyon jól néz ki nálad is! :)

    VálaszTörlés
  3. Bizony gyönyörűek lettek! Jelenleg göteborgi ,,vakációmat,, töltöm, de igyekszem minél több jó kis receptet begyűjteni.Már alig várom hogy megmutassam nektek, milyen egyszerűek ezek a svéd ételek.Na bocsi, elkalandoztam-tehát köszi a megtiszteltetést, hogy megsütötted!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érezd jól magad Edi és várunk vissza a finomságaiddal együtt!:-)

      Törlés