.

2012. szeptember 25., kedd

Karfiolos-sonkás tagliatelle

Ha van egy kedves ismerősöd, akitől ajándékba egy doboz színes tagliatellet kapsz, milyen szószos ételt csal elő a fantáziád? Előre valamilyen húsosan gondolkodtam, aztán megláttam egy kis fej karfiolt a hűtőben és összeállt a kép.

25 dkg karfiolt sós vízben megfőztem, leszűrtem.
10 dkg vajat megolvasztottam, apróra vágtam
15 dkg sonkát és a vajon megfuttattam. Tányérra szedtem. A maradék vajba
1 ek lisztet szórtam, amit felöntöttem körülbelül
3 dl tejjel, amíg egy sűrű, fehér szószt kaptam. Ízesítettem
sóval, fehérborssal, őrölt szercsendióval. Belekavartam
15 dkg reszelt sajtot és addig főztem kis lángon, kavargatva, amíg a sajt elolvadt. Ekkor a karfiolt apróra vágtam és a sajtos szószhoz kavartam. A sonka egy részét is belekavartam.Tálalásnál megszórtam apróra vágott bazsalikom levéllel, a maradék sonkával és az én adagomra egy feldarabolt aszalt paradicsom is került:)

12 megjegyzés:

  1. Nagyon meg enném most azzal a tányérkával!:))

    VálaszTörlés
  2. Még van egy kevés Böbe, szívesen látlak:-)

    VálaszTörlés
  3. De rég ettem tésztát, és ilyen szép színeset sopha:) Nagyon megkívántam:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán sajnálom, hogy nem ehetsz most, de majd hamarosan:-)
      Kitartást!

      Törlés
  4. Ez tökéletes lett. Éljen a barátság!

    VálaszTörlés
  5. Jó választás, nagyon guszta lett, és biztosan fincsi is! :)

    VálaszTörlés
  6. Ennyi!:) Egy hirtelen ötlettől vezérelt remek tészta étel! Nyami:)

    VálaszTörlés
  7. Szuper-jól néz ki, én is kérnék egy tányérral! :)

    VálaszTörlés