.

2012. szeptember 26., szerda

Római torta

Le az összes kalapokkal Mónika, a vánczaprojekt tervezője és véghezvivője előtt, aki nem kis célt tűzött ki maga elé. Elkészíti a Váncza süteményes könyv 465 receptjét egy év leforgása alatt, azaz 365 nap alatt. Van olyan nap, hogy kétféle süteményt készít.
Ezekből a sütikből néhányat én is elkészítek. A megfigyelésem az volt, hogy általában 30-35 dkg liszthez tettek anno egy egész sütőport. Hogyha kiérződik a süti ízén, az nem jó, de én próbából az ereti recept szerint sütöttem. Igazából, ha csak a tésztáját kóstoltam és nagyon odafigyeltem, éreztem a sütőport, de mikor krémmel össze volt rakva egyáltalán nem érződött. A süti mindenképp nagyon finom, a kisfiam egy szelet után a tányért is kinyalta :)
Aki úgy gondolja, szerintem tehet bele kevesebb  sütőport.

35 dkg liszt
1 csom. sütőpor
2 tojás
1 ek cukor
25 dkg zsír
1 citrom leve és reszelt héja

A lisztet a sütőporral elvegyítettem, majd a többi anyagot hozzáadtam és összegyúrtam. Puha tésztát kaptam, amit egyujjnyis lappá nyújtottam és sütőpapírral bélelt  37x28-as tepsibe tettem. (Eredeti receptben 16x34-es a tepsi és kétujjnyis a lap.) Előmelegített sütőben közepes tüzön 20 percet sütöttem. Amíg a lap hűlt, elkészítettem a csokikrémet.

Vajas csokikrém:

4 tojássárgáját gőz fölött elkevertem
16 dkg porcukorral
1 csom. vaníliás cukorral és
1 dl tej hozzáadásával sűrűre főztem. Mikor már langyosra hűlt
10 dkg lereszelt étcsokit és
10 dkg habosra kavart vajat adtam hozzá. 

A kihűlt lapot kettévágtam, megkentem a krémmel, majd hűtőbe tettem. Porcukorral megszórtam és szeleteltem. Mivel nekem a tepsim nagyobb volt, több szeletet kaptam (16), igaz nem annyira magas, mint az eredeti receptben, de az íze nagyon finom lett.



20 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta a Tiéd is! Egy jó pár receptet én is kiválogattam Mónikától. Finom lehet ez a krémes süti is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva:-)
      Finom lett és meglepően sok lett, ahhoz képest, hogy alig két maréknyi lisztből van. Na meg nagyon laktató, kalóriadús:-)

      Törlés
  2. Én is megjegyeztem magamnak Mónikánál, és nálad is nagyon-nagyon jól néz ki! :) Szinte a számban érzem az ízét, nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyforma az ízlésünk Hankka:-) érdekes volt számomra a porhanyós lap és a csokikrém, de jóó:-)

      Törlés
  3. Nekem is megvan a Váncza könyv és próbáltam is párat, de nagyon hiányoznak a képek, egyszer kiadhatnák úgy is, hogy fotókkal illusztrálják. :)) Ezt rögtön kiszúrtam nálatok, és biztosan elkészítem!!! Jó, hogy Mónika a fotóhiányomat pótolja, most meg még Te is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, sokkal jobb úgy készíteni, hogy látod a képet. Mónikától új kiadásban ki is lehetne nyomtatni, tényleg:-) képes Váncza könyv!
      A süti szerintem Neked is ízleni fog:-)

      Törlés
  4. Le a kalappal Mónika előtt:) És nálad is szép a süti:)

    VálaszTörlés
  5. Amikor a lapot elvagom,nem torik szet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem törik szét. Sütésnél kell figyelni, hogy ne süssük túl, akkor törne. Amikor az alja szép sárgás volt, egy tűpróbát csináltam. Nem mértem a hőfokot, de közepesen előmelegített sütőben a 20 perc elég volt neki. Figyelni kell rá.

      Törlés
  6. Jó kis retro süti! Ránézésre olyan "laktatónak " tünik. Mónika Váncza oldalára egy külön napot kell szánnom, hogy összeszedjem a nekem valókat, mint például ez is.

    VálaszTörlés
  7. Szép kezdeményezés! Csak nem arról a Váncza süteményes könyvről van szó, amit 1947-ben adtak ki és amit én az idei nyáron kaptam meg mamámtól? Mert ebben valóban remek kis sütik vannak (olyanok, mint ez). Eddig az ördögpilulát készítettem el belőle, ami 2 perc alatt lett a férjem kedvence...:)

    VálaszTörlés
  8. Mónikának van egy régebbi kiadása, 1936- ból való, az oldalán megnézheted a könyvet is. Tudtak ezek a régi asszonyok:-)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon örülök hogy elkészítetted és hogy ízlett is annak még jobban.
    A sütöporral pont így érzek én is ahogyan te,de a Váncza-sütőpor 12 grammos még a többi pl általában 15 gramm. Ezért mivel én a Vánczát használom, a receptek 12 grammról szólnak. Ezt azért írom le mert 3 gramm is sokat számít és jó hogy felhívtad rá a figyelmemet,majd a blogba is írok rólla. Köszönöm hogy olvastok mert pl közösen a sütőpor problémát is meg tudjuk oldani.
    Ja.. berakhatom a képet a sütiről a blog recept oldalára?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, hogy ha kevesebb van a Váncza sütőporban, nem érződhet annyira, viszont az is fél kiló liszthez van. Egy kicsivel kevesebb port téve, az erdmény még megmarad:-)
      Természetesen berakhatod, azt hiszem Zoltán elküldte a fotót meg a linket az este a címedre:-)

      Törlés
    2. Most néztem meg a sütőport, 10 grammos, de ezt is fél kg liszthez ajánlják.

      Törlés
  10. Igen így van,most nyomozok hogy a régi Váncza sütőpor hány dekás lehetett? Addig is kicsit kevesebbet kell használni:))

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szeretem az ilyen jellegű sütiket, ezt előbb-utóbb biztos megsütöm - bár már akkora a listám...:)
    A sütőpor ízét én sem szeretem a süteményekben, emiatt általában csökkenteni szoktam egy-egy újonnan elkészített receptnél, ha úgy érzem, hogy nekem sok lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, igen. Tehetsz bele kevesebb sütőport, de így is nagyon finom:)

      Törlés