.

2012. november 24., szombat

Diós-csokis kocka

Hétvégére szántam ezt a pihe-puha csokis süteményt, de a szombati ebéd után több mint a fél tepsivel eltüntettünk. Így nem tudom, hogy vasárnapra marad-e?:-) Dió helyett mogyorót vagy mandulát is tehetünk a tetejére.


A tésztához:
30 dkg cukor
7 ek víz
2 ek kakaó por
15 dkg vaj vagy margarin
4 tojás
20 dkg liszt
1 sütőpor

A tetejére:
10 dkg csoki
5 dkg vaj
15 dkg apróra vágott dió

A cukorból, vízből és kakaóból szirupot főztem, figyelve, hogy a cukor teljesen felolvadjon. A tűzről levéve beletettem a vajat és addig kavartam amíg beleolvadt. A tojások sárgáját egyenként a sziruphoz adtam. Ebből a szirupból 14 ek -al félretettem,ez majd kell a tetejére.
A sütőporral elvegyített lisztet a maradék sziruphoz kavartam.
A tojások fehérjéből kemény habot vertem és belekavartam a szirupba.
Egy magas falu nagyobb tepsit kikentem, kiliszteztem, beleöntöttem a tésztát és 180 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt megsütöttem. Tűpróbával ellenőriztem.
A tetejéhez a szirupot odatettem a tűzre, beledobtam a kockákra tördelt csokit. Mikor elolvadt, hozzáadtam a vajat és az apróra vágott diót. Ezt a sűrű krémet öntöttem a tészta tetejére. A tepsit a hideg kamrába tettem, kihűlés után kockákra vágtam.



15 megjegyzés:

  1. Én arra tippelek, hogy nem maradt holnapra! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a helyzet, hogy estére még vendégeink is voltak:-)

      Törlés
    2. Finom volt a süti.Mi is megcsináljuk a közeljövőben.Sok sikert az oldalhoz.(A szombat esti vendégek).

      Törlés
    3. Üdvözlünk Nálunk! Örülünk, hogy ízlett:)

      Törlés
  2. Tényleg pihe-puhának látszik, nem csodálom, hogy ilyen gyorsan fogy! :)

    VálaszTörlés
  3. Ez nálunk sem tartott volna ki máig:)) tetszik a recept, pláné ,hogy dió is van rajta.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó sütike! Ráadásul mutatós is. Ünnepekre is el tudom képzelni, úgyis kell süssek mindig valami krémmenteset is, Húgom kedvéért:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Régebb készítettem úgy, hogy meggyet tettem a tetejére és olvasztott csokival lecsorgattam. Mehet fehér csoki is rá (bele). A tésztája nagyon könnyed, puha:-)

      Törlés
  5. Tetszik a recept, főleg a tetején levő diós-csokis krém. Recept mentve! Köszi! :)

    VálaszTörlés
  6. Tényleg látszik a tésztáján, hogy olyan pihe-puha... beleharapni való. :P

    VálaszTörlés