.

2013. október 28., hétfő

Pizza Hut - a puha pizzatészta


Pizza mindig és mindenkor jöhet, kedvencünk. Majdnem heti rendszerességgel készítem. Eddig a megszokott vékony, kissé roppanósabb tésztát készítettem a jól bevált receptem szerint. Itt megnézhetitek.
 Csakhogy van nekem egy nem nyugvó Párom, aki ha valahol valami jót eszik azt otthon is el kell készítse. Így járt a pihe-puha tésztájú pizzával is amit Debrecenben evett. Addig keresett-kutatott, amíg rátalált erre a receptre amit természetesen ki is próbáltunk. Csavargattam a fejem a 10 dkg élesztőhöz, nagyon soknak tűnt, de elkészítettük nem változtatva a recepten.
  Fantasztikusan puha tészta lett a végeredmény. Zoltán pedig csak hümmögni tudott evés közben, hogy igen, ez az amit keresett.
  Ha szeretitek a nagyon puha pizzatésztát amely még másnap is ugyanolyan finom, nem szárad ki, akkor ezt próbáljátok ki, megéri!


4 tepsi pizzához:
1 kg liszt
10 dkg friss élesztő
1 ek só
1 kk cukor
6 dl tej
2 dl langyos víz
4 ek olívaolaj

  A langyos tejbe elkavartam a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt és hagytam felfutni kb. 10 percet.
  A lisztet tálba szitáltam, elkavartam benne a sót. Hozzáadtam az olajat, a vizet és az élesztős tejet. Nagyon folyós tésztát kaptam, ezért fakanállal addig kavargattam amíg sima tésztát nem lett. Letakarva meleg helyen egy órát kelesztettem.
 A tepsiket kiolajoztam. Olajos kézzel kivettem egy adag tésztát és a tepsibe nyomkodtam, majd még 15 percet hagytam pihenni. Ezalatt bemelegítettem a sütőt 200 fokra. A pizzát megkentem  fűszeres paradicsomszósszal, tetejére most fűszeres-olajos halkonzerv került szardellafilével megbolondítva, hagyma, savanyú paradicsompaprika és sajt.
12 perc alatt megsül alsó-felső sütésen. A légkeverést ennél a tésztánál ne használjuk!

23 megjegyzés:

  1. A pizza nálunk is toplistás :) köszi ezt a verziót, mindenképp kipróbálom :) nagyon guszta lett a Te pizzád :)

    VálaszTörlés
  2. Guszti nagyon! Mondjuk én Jamie pizza receptjét használom már régóta, abszolút bevált, de ezt lehet, mégiscsak kipróbálom majd. :)

    VálaszTörlés
  3. Szuper lett! Elsőre valóban nem tűnik kevésnek az élesztő, de ha működik ... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tökéletesen működik. Végül elismertem, hogy tényleg kell ennyi bele, hogy legyen ennyire puha.
      Köszönöm:-)

      Törlés
  4. Bármilyen lehet a tészta és a feltét is, a lényeg hogy pizza legyen. :D
    Guszta nagyon! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pontosan ezt mondta a kicsi fiam is:-)
      köszi!:-)

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

      Törlés
  5. Ez lesz a következő pizzatészta, amit kipróbálok, főleg, hogy még másnap is puha marad. Nálunk nem mindig fogy el az egész, így nem vész kárba. Beérném most az egyik szeletkével.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon puha Nea. Én is eltettem a maradékot, másnap uzsonnára is pakoltam, a lányom még ebédkor is falatozott. Csak egy kendővel takartam le, nem száradt ki.

      Törlés
  6. Pizzát én is gyakorta készítek, havonta egyszer biztos. Nem egy bevált recept alapján, mikor így, mikor úgy készül a tésztája. A ropogóst jobban díjazzák, de az én véleményem szerint nem egy hátrány a puha tészta. Látszik a fotón, milyen jó lukacsos. Legközelebb bevetjük:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megoszlanak a vélemények nálunk is. A lányomnak jobban bejön a vékony ropogósabb, a többség ezt is díjazta:-)

      Törlés
  7. Nagyon nagy köszönet a receptért! Egy kicsit kétkedve fogtam neki, de pont ezt kerestem! Isteni pihe-puha tészta, érdemes kipróbálni. :)

    VálaszTörlés
  8. Annyira jòl hangzik...iràny konyha

    VálaszTörlés
  9. Nagyon finom lett a tészta. Bár én légkeveréssel csináltam 220 C fokon.

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm a receptet! Nagyon-nagyon finom, ennél maradok.
    Tamás

    VálaszTörlés
  11. Pizzába NEM való tej!

    VálaszTörlés