.

2013. október 7., hétfő

Túrós stangli

Hétvégére ízletes sós ropogtatni valót is készítettem, a lányom legnagyobb örömére. Ez alkalommal tehéntúróval. Nem a száraz, ropogós kategória. A túró meg a vaj omlóssá teszi. 


25 dkg liszt
20 dkg vaj ( vagy 25 dkg margarin)
25 dkg tehéntúró
2 kk só

Tetejére:
1 felvert tojás
reszelt sajt (lehet magokat is rászórni)

  A tészta hozzávalóit összedolgoztam és fóliába csavarva hűtőbe tettem. Nekem most 7 órát pihent, de a legjobb ha este gyúrjuk össze és másnap sütjük.
  Ujjnyi vastagra nyújtottam, tetejét lekentem a felvert tojással, megszórtam reszelt sajttal, csíkokra vágtam és előremelegített 200 fokos sütőben pirosra sütöttem.
  Ebből az adagból két nagy tepsi rudam lett.

14 megjegyzés:

  1. Imádjuk a stanglit :) Télen szívesen fogyasztjuk citromos teával hmmmm guszta lett nagyon! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem ma reggel meleg tejjel is jól csúszott:-) köszi!:-)

      Törlés
  2. Nálunk is nagyon kelendőek a sós nasik, nagyon fincsi lehet ez a túrós tésztájú is! :)

    VálaszTörlés
  3. Ilyet az én nagyikám csinált sokszor, úgyhogy megvan a hétvégi ropogtatnivaló :-) Köszi Hajni és Zoli :-)

    VálaszTörlés
  4. Nálunk is mindig jöhet valami finom sós ropogtatni való, sokszor gyorsabban elfogy mint az édesség. :) Finom lehet a tehéntúrós tésztával, egyszer én is kipróbálom. :)

    VálaszTörlés
  5. milyen lisztet kell használni, sima?

    VálaszTörlés
  6. milyen lisztet kell használni, sima?

    VálaszTörlés