.

2012. február 9., csütörtök

Habos linzer

Sokat kísérleteztem ezzel a sütivel,ugyanis a párom emlékéből született.A nagyija sütött valamikor gyerekkorukban "ilyet".Amire emlékezett,hogy omlós volt a tésztája,lekvár a tetején,azon rács és aztán a hab.A tésztát hamar összehoztam,de a habbal mindig meggyűlt a bajom,mert esett össze.Most már olyan sikere van,hogy a másnapot nem éri meg:)

Hozzávalók a tésztájához:
     46 dkg liszt
     3o dkg margarin
     1o dkg cukor
     4  tojássárga
     pici só
A hozzávalókat összegyúrom és a 3/4-ét kikent tepsibe teszem.A tésztát savanykás lekvárral kenem meg(lehet barack,meggy)és a tetejét berácsozom.Előmelegített sütőben közepes fokon  15 percet elősütöm,közben elkészitem a habot.
     4 tojás fehérjét 1 kk citromlével elkezdem felverni,majd kanalanként hozzáadok
    22 dkg cukrot és kemény habbá verem.A sütit kiveszem a lerből és a rákanalazom a habot,majd vissza a sütőbe és takarékon szárítom,míg a hab teteje megszárad.         

4 megjegyzés:

  1. Ezt én is szerettem, de rég ettem :)

    VálaszTörlés
  2. Nálunk is régi emlék volt. Elevenitsd fel te is, mert nagyon finom:)

    VálaszTörlés
  3. Koszi Hajnika ezt a sutit kerestem ,en is valami lekvaros sutire emlekeztem a tetejen habbal es a sutobe kell tenni, de nemigazan jutot eszembe a tobbi,hogy es mint kell elkesziteni .De most megvan koszonom.udv jolan

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy megvan! Linzer az alapja,omlós. Végre a hab is sikerül már:-) mindenki örömére.

      Törlés