.

2012. február 11., szombat

Túrós pityókaleves, azaz juhtúrós burgonyaleves

Lassan második éve, hogy Nagyváradon élek. Csíkszeredából költöztünk ide, ahol ezt az egyszerü levest majdnem mindenki ismeri. Amikor néhány ismerőssel kajatémáról beszéltünk csak ámultam, hogy nem is hallottak erről a levesről. Sokan kérték a receptet, ezért teszem itt közzé, hátha valaki kedvet kap hozzá. Mivel csak krumpli és túró, gyerekeim kedvence.

Meghámoztam 6o dkg krumplit, kockára vágtam és 2 liternyi vízzel főni tettem. Sóztam, egy kisebb fej hagymát tettem bele. Mikor a krumpli megfőtt, a hagymát kivettem a levesből( aki krémesen szereti, botmixerrel pürésítheti). A még fövő levesbe belemorzsoltam 2o dkg juhtúrót, jól elkavartam, pici olajat töltöttem a tetejére és zöldpetrezselyemmel szórtam meg.

1 megjegyzés:

  1. Ebbe a levesbe még szoktunk tenni vajat is, hogy finomabb legyen.

    VálaszTörlés