.

2012. február 6., hétfő

Eredeti almás pite


Bence fiam valami almásat szeretett volna enni, így keresgéltem és találtam rá egy tavalyi Erdélyi konyhában a Kinga által emlegetett almás pitére. Eredeti recept alapján készítettem és nagyon finom lett.
35 dkg lisztből, 1 tasak sütőporból, 7 dkg cukorból, 2 tasak vaniliás cukorból, 1 tojásból, 4 evőkanal tejből és 15 dkg vajból tésztát gyűrtam. Kettéválasztottam és félretettem pihenni. 2 kg almát meghámoztam, felszeleteltem, 5 dkg vajon, 20 dkg cukorral, 1 tasak vaniliás cukorral, 1 kk őrölt fahéjjal és 3 dkg mazsolával puhára pároltam. A tésztát kinyújtottam, kivajazott (kevés morzsát is szórtam rá) tepsibe fektettem az egyik felét, ráhalmoztam az almás tölteléket, majd befedtem a másik lappal. Megszúrkáltam, 1 tojássárgájábol, 1 ek tejből es 1 ek vajból készült kencével lekentem, mandulaforgáccsal megszórtam és előmelegített sütőben, közepes lángon, 20-25 perc alatt készre sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése